سود سهام عدالت مرحله چهارم و 2 نکته مهم که سهامداران باید بدانند

لست سکند

سهامداران سهام عدالت که توقعشان از فروش این سهام برآورده نشده است در انتظار پرداخت چهارمین مرحله از پرداخت سود سهام عدالت تا پایان امسال به سر می برند و به عبارت دیگر آنها توقع دارند حداقل سود سهام آنها تا شب عید امسال به حسابشان واریز شود.

به گزارش کاماپرس، وقتی آزادسازی سهام عدالت کلید خورد بورس در اوج دوران رونق کاذب خود بود و ناگهان این سهام ارج و قرب فراوانی پیدا کرد. آنها که این سهام را جدی گرفته بودند و در فرآیند اعطای آن ثبت نام کرده بودند با خوشحالی دارایی حدود 16 میلیونی را در جیب خود تصور می کردند اما این تصور و خوشحالی دیری نپائید چرا که به پول نزدیک کردن سهام عدالت  با محدودیت هایی که دولت بر سر این کار گذاشت، از آنچه آنها فکر می کردند بسیار سخت تر بود.

به هر شکل سهامداران عدالت که بسیاری از آنها برخلاف میل خود موفق به فروش سهامشان نشده اند اکنون در انتظار پرداخت سود سهام عدالت هستند که پیش از این در سال های قبل طی سه نوبت پرداخت شده و این بار، مرحله چهارم پرداخت آن است. ایسنا در این باره گزارشی منتشر کرده که 2 نکته مهم از آن به دست می آید.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

2 نکته درباره واریز سود سالیانه سهام عدالت

راز آسمان پایتخت

1. این طور به به نظر می رسد که واریز سود سالیانه سهام عدالت تفاوت مهمی با سال‌های قبل دارد. این تفاوت در درجه اول این است که سهامداران مستقیم ، چنانچه اقدام به فروش بخشی از سهام خود کرده باشند، فقط سود بخشی از سهام را که نفروخته اند، دریافت خواهند کرد. مثلا اگر ۳۰ درصد سهام عدالت خود را فروخته اند، ۷۰ درصد از سود سال ۱۳۹۸ را دریافت خواهند کرد.

2. تفاوت مهم دیگر لزوم ثبت نام سهامداران عدالت در سامانه سجام است. به بیان دیگر اگر مشمولان سهام عدالت بخواهد سود خود را به صورت متمرکز دریافت کنند و خود به دنبال سود شرکت‌ها نرود تنها راه این اقدام، ثبت‌نام در سامانه سجام به نشانی sejam.ir است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز