سود سهام در سال ۱۴۰۰ مشمول مالیات می‌شود؟

چند روزی است که خبرهایی درباره اخذ مالیات از سود سهام و سود سپرده بانکی در فضای مجازی منتشر شده است. اما این اخبار چقدر واقعیت دارند و آیا سود سهام در سال ۱۴۰۰ مشمول مالیات می‌شود؟

به گزارش کاماپرس، بعد از تصویب قانون اخذ مالیات از خانه های خالی و خودروهای لوکس، حالا خبرهایی از اخذ مالیات از سود سهام و البته سود سپرده بانکی شنیده می شود. خبری که در این اوضاع بد بازار بورس سهامداران را بیشتر از همیشه نگران می کند.

شاخص کل بورس هر روز با ریزش شدید روبرو می شود و تصویب احتمالی اخذ مالیات از سود سهام می تواند تیر خلاصی بر سرمایه سهامداران باشد. اما جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، معتقد است در بودجه ۱۴۰۰ هیچ بندی درباره وضع مالیات بر سود سهام وجود ندارد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی همچنین درباره اخذ مالیات از سود سپرده بانکی هم می گوید: مباحثی درباره وضع مالیات بر سرمایه و سود سپرده های بانکی مطرح است، اما درباره سود سهام هیچ بند و طرحی در بودجه وجود ندارد. بلکه این طرح شامل مالیات بر املاک با انواع کاربری، وسایل نقلیه موتوری زمینی، مسکوک طلا، شمش طلا و طلای آب شده، زیور آلات از جنس طلا و پلاتین و جواهرات و همچنین انواع ارز خارجی است.

آریاک سفر

البته طبق گفته عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی هنوز هیچ طرحی برای گرفتن مالیات از سود سپرده های بانکی مطرح نشده است.‌

جعفر قادری در این باره به ایرنا می گوید: مالیات بر سود سپرده های بانکی را نیز می توان در قالب طرح هایی ارائه داد. درباره اینکه این سود تا محدوده ای شامل معافیت از مالیات شوند و به مازاد آن مالیات تعلق بگیرد که آن هم جای بررسی بیشتر دارد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز