سود بورس 6 برابر سود مسکن و دلار

تور لحظه آخری-کاماپرس

بررسی آماری «دنیای اقتصاد» نشان می‌دهد بازار سهام در 4 ماهه ابتدایی سال با فاصله ۶ برابری از رقبای اصلی خود یعنی ارز و مسکن، همچنان جذاب‌ترین مقصد پول‌های سرگردان است و سود بورس از بازارهای دیگر بیشتر بوده است.

به گزارش کاماپرس؛ بازار داغ بورس در ماههای گذشته با رکوردشکنی‌های پی درپی همچنان نسبت به بازارهای ارز و مسکن جذاب‌ترین بازار برای سرمایه‌گذاران در چهارماهه نخست امسال بوده است. گزارشها نشان میدهد که در حال حاضر بازار سهام نه تنها بیشترین بازدهی را در میان رقبای خود در بازارهای سرمایه‌گذاری در اختیار گرفته است که نگاهی به ارزش دادوستدها در سه بازار دلار، مسکن و سهام حکایت از تفاوت فاحش ارقام بازار سهام نسبت به دیگر بازارها است.

بررسی‌های دنیای اقتصاد نشان می‌دهد در چهار ماه سپری‌شده از سال ۹۹، مجموع ارزش مبادلات بازار سهام به یک هزار و ۲۱۷ هزار میلیارد تومان رسیده است تا سود بورس چشمگیر باشد و این بازار با فاصله ۶ برابری از رقبای خود، یعنی ارز و مسکن جذاب‌ترین مقصد پول‌های سرگردان باشد.

صدرنشینی بورس در جذب نقدینگی

به نوشته دنیای اقتصاد؛ دو بازار مسکن و ارز از ابتدای امسال تا پایان تیرماه به ترتیب شاهد ۱۱۱ هزار و ۵۷۵ میلیارد تومان و ۹۶ هزار و ۱۱۴ میلیارد تومان نقدینگی بوده‌اند. بر این اساس بازار سهام با فاصله ۶ برابری از رقبای اصلی خود؛ یعنی ارز و مسکن، همچنان جذاب‌ترین مقصد پول‌های سرگردان است. در مقیاس ماهانه نیز درصد رشد ارزش معاملات در بازار سهام به مراتب بیشتر از دو گزینه دیگر سرمایه‌گذاری بوده است.

راز آسمان پایتخت

رشد قیمت در بازار مسکن و ارز

دنیای اقتصاد به بررسی دو بازار دیگر یعنی مسکن و ارزش هم پرداخته و نوشته است که قیمت‌ها در این دو بازار هم رشد زیادی داشته است. به نوشته دنیای اقتصاد؛ نگاهی به آمار معاملات مسکن در ماه‌های گذشته نیز نشان می‌دهد با وجود اینکه متراژ مجموع دادوستد املاک در تیرماه نسبت به ماه گذشته آن بسیار کمتر بوده است، اما ارزش معاملات رشدی ۴۵ درصدی را تجربه کرده است.
در بازار ارز نیز در اولین ماه تابستان شاهد رشد ۲۹ درصدی یورو نسبت به پایان خردادماه بودیم. از این رو هر چند ارزش یورویی ارز فروخته شده در سامانه نیما در مقیاس ماهانه (تیر ۹۹ نسبت به خرداد۹۹) فقط ۳۳ درصد افزایش یافت اما رقم ریالی آن رشدی ۷۲ درصدی را تجربه کرد. از این‌رو بخشی از رشد ارزش معاملات در دو بازار مسکن و نیما را می‌توان به رشد قیمت‌ها نسبت داد.

مطالب مرتبط را بخوانید:

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “سود بورس 6 برابر سود مسکن و دلار

  1. ابوالقاسم رخشانی گفته:

    دیروز شعبه زاهدان بانک سپه(بانک مهر اقتصاد قدیم) بودم،سود ماهانه ۱۰ درصد و سالانه ۱۸ درصد،قبل از ادغام ماهانه ۱۸ درصد بود،فهمیدم به درد نمیخوره و سال بعد با پولم تو بانک فقط می تونم قاقا لیلی بخرم،رفتم شعبه کارگزاری آگاه و برای اهراز هویت صندوق سرمایه‌گذاری مشترک آگاه و پول رو از بانک به صندوق می ریزم تا ارزش پولم حفظ بشه و جلوتر از تورم باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز