سود بورس رقیب سکه و دلار و خودرو شد

با وجود افت شاخص بورس در یکی دو روز اخیر اغلب کارشناسان این بازار را سودآورترین بازار در افق پیش رو می دانند و معتقدند بازدهی و سود بورس به میدان رقابت با دیگر بازارهای مهم از جمله سکه و دلار و خودرو بازگشته است.

به گزارش کاماپرس، بورس در هفته های اخیر روند رو به رشدی را به ثبت رسانده و حتی در روزهای منفی نیز بررسی وضعیت معاملات نشان دهنده امیدواری سهامداران به تداوم روند مثبت است.

این در حالیست که بازار طلا و سکه در هفته های اخیر متزلزل بوده و تلاش معامله گران برای کسب سود از این بازارها چندان موفقیت آمیز نبوده است.

در بازار ارز نیز وضعیت معاملت  پرمعامله ترین ارز بازار یعنی دلار با ریسک فراوان همراه است و کاهش قیمت و سقوط دلار جزو احتمالات هر روزه این بازار است. روند نزولی قیمت ها در بازار خودرو نیز افق پیش روی این بازار را برای سرمایه گذاران تیره کرده است.

بازگشت سرمایه گذاران به بورس ادامه خواهد داشت

آریاک سفر

داود زاهدی کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت پیش روی بورس به کاماپرس می گوید: بورس در حال خیز مجدد است و سرمایه گذاران حقیقی به تدریج در حال ورود دوباره به این بازار هستند. معتقدم بازار بورس در حال حاضر ریسک کمتری نسبت به بازارهای ارز و سکه دارد چرا که قیمت بسیاریی از سهم ها در این بازار به کف رسیده و برخلاف ماه های ابتدای سال حباب قیمت در بورس نداریم. وی با تاکید بر بازگشت سود بورس به عرضه رقابت با بازدهی بازار سکه و طلا و خودرو گفت: در هفته های آینده شاهد بازگشت تعداد بیشتری از سرمایه گذاران به بورس و تزریق نقدینگی حاصل از پول حقیقی ها به این بازار خواهیم بود.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

دنیای اقتصاد نیز در گزارشی نوشته است با نگاهی دقیق‌تر به روند قیمت‌ها و تعقیب ورود و خروج نقدینگی حقیقی در بورس تهران می‌توان این‌طور نتیجه گرفت که فعالان بازار این روزها تمایل بیشتری به خرید سهام در نمادهای کوچک‌تر دارند و نگاه کوتاه‌مدت در میان معامله‌گران بورسی حاکم شده که آفت رشد مطلوب این بازار است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار و گزارش های مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز