سودده ترین سهام پتروشیمی در بورس

لست سکند

کارشناسان بازار بورس معتقدند که شرایط کنونی بازار به نوعی است که خرید برخی سهام در این دوره کاملا منطقی به نظر می‌رسد. سهام پتروشیمی از جمله این سهم‌ها است که در صورت نتیجه دادن برجام احتمالا رشد قیمت مناسبی خواهند داشت و بنابراین خرید آن‌ها در کف قیمت بسیار سودآور محسوب می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ سهام و بازار سرمایه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر یکی از سهام‌های سودآور پتروشیمی در بازار بورس، صنایع شیمیایی سینا با نماد «شسینا» است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

بررسی وضعیت شسینا در بورس

سهام شسینا اکنون از نظر خرید و فروش و ارزش بازاری یکی از سهام‌های پربازده بازار بورس محسوب می‌شود. هم اکنون تعداد معاملات این سهم هزار و 860 معامله ذکر شده و ارزش بازاری این سهم نیز به 5 هزار و 230 میلیارد و 447 میلیون ریال می‌رسد. طبق آخرین اطلاعات شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، سهامدار عمده این مجموعه هم شرکت سرمایه گذاری پارس توشه، سهامی عام، است.

راز آسمان پایتخت

سود خالص این شرکت در 9 ماهه ابتدایی سال جاری تقریبا 298 میلیارد و 996 میلیون ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت داشت. با این حال سهام این مجموعه در شرایط کنونی، نسبت به دیگر سهام‌های بورسی شرایط خوبی دارد و توانسته شرایط خود را بهبود دهد. سهام شسینا در پایان سال مالی گذشته توانست 371 میلیارد و 203 میلیون ریال سود خالص را محقق کند.

شرکت صنایع شیمیایی سینا در یک نگاه

سرآغاز شکل گیری مجموعه صنایع شیمیایی سینا به 37 سال پیش باز می‌گردد. زمانی که مهندسان ایرانی از راه شبیه سازی و مهندسی معکوس قصد ایجاد یک کارخانه ام تی پی دی فرمالین را داشتند. نتیجه تحقیقات، انجام کارهای عمرانی و مهندسی این گروه باعث شکل گیری کارخانه صنایع شیمیایی سینا شد. هم اکنون این مجموعه توانایی طراحی، ساخت و راه اندازی 100 گیاه تی پی دی فرمالین را به همراه سایر گیاهان مشتقات در هر مکان داخل یا خارج از ایران دارد.

این مجموعه دارای دو کارخانه است که یکی از آن‌ها در حوالی تهران و دیگری در مرکز کشور قرار گرفته است. این شرکت عمدتا محصولات فرمالین، هگزامین و پارافرم آلدهید را تولید می‌کند. صنایع شیمیایی سینا به مسئله کنترل کیفیت توجه زیادی دارد و در این حوزه هم با مجموعه‌های مختلفی همکاری دارد.

برنامه استراتژیک 10 ساله این شرکت کاهش هزینه محصولات تحویلی و افزایش کیفیت آن‌ها است. همچنین این مجموعه در نظر دارد که به مدیریت توسعه بپردازد و سرمایه گذاری روی محصولات با ارزش افزوده را بالا ببرد. در همین راستا هم این شرکت به اقدامات مفیدی انجام داده و مقام‌های خوبی را به دست آورده است. سال گذشته صنایع شیمیایی سینا به عنوان صادرکننده نمونه استان فارس شناخته شد.

مرتبط با : صنایع شیمیایی سینا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز