سهم 6 درصدی خودروسازان بخش خصوصی از بازار

لست سکند

علی‌رغم وضعیت تعطیل و نیمه تعطیل برخی از شرکت‌های خودروسازی در بخش خصوصی، سهم این بخش در بازار خودرو طی 9 ماه گذشته به 6 درصد رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از دنیای اقتصاد، بخش خصوصی تا پایان پاییز امسال نزدیک به 39 هزار و 892 دستگاه خودرو از 675 هزار دستگاه خودروی تولید کل کشور را به تولید رسانده که مجموعا با یک افزایش 15 درصدی نسبت به 9 ماه گذشته، حدود 6 درصد از سهم بازار خودرو را به خود اختصاص داده است.

ویدیوها و خبرهای بیشتر:

در میان شرکت‌های خودروسازی در بخش خصوصی، مدیران خودرو با تولید 21 هزار و 950 دستگاه خودرو در صدر تولیدکنندگان بخش خصوصی قرار دارد، این درحالی است که مدیران خودرو حتی با این صدرنشینی نسبت به فروش 24 هزار و 770تایی سال گذشته این شرکت، کمی افت کرده است.

راز آسمان پایتخت

پس از مدیران خودرو، کرمان موتور با یک رشد 74 درصدی و تولید بیش از 12 هزار و 180 دستگاه خودرو، در این بازار پیشتاز است. جایگاه سوم در بخش خصوصی نیز به بهمن موتور تعلق دارد که با رشدی 213 درصدی میزان تولیدات خود را به بیش از 4 هزار و 250 دستگاه رسانده است.

بعد از بهمن موتور، سیف خودرو با تولید 420 دستگاه خودرو در 9 ماه گذشته قرار دارد، که این رقم برای این شرکت، افت 61 درصدی را نسبت به تولیدات سال گذشته آن به دنبال داشته است.

در جایگاه پنجم و ششم تولیدات بخش خصوصی نیز به ترتیب نورا موتور پارس با تولید 413 دستگاه و سروش دیزل با تولید 314 دستگاه قرار دارند.

ریگان خودرو با رشد 100 درصدی و تولید 164 خودرو، خودروسازان بم با تولید بیش از 120 دستگاه، ایلیا با تولید 64 دستگاه و نهایتا راین با تولید تنها 8 خودرو، به ترتیب در رتبه‌های هفتم تا دهم این لیست قرار دارند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز