سهمیه بندی جدید بنزین نیازمند 80 میلیون کارت سوخت

مجلس به دنبال آن است تا یارانه بنزین به صورت عادلانه تری بین مردم توزیع شود، از این رو به دنبال صدور 80 میلیون کارت سوخت برای بهره مندی تمام جمعیت ایران از سهمیه بنزین است.

به گزارش کاماپرس، یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس توضیح می دهد: در حال حاضر کارت سوخت و سهمیه بندی بنزین به نام خودروها صادر می‌شود، در صورتی که اگر طرح سهمیه بندی بنزین خانوار تصویب شود باید کل ساختار فعلی توزیع سوخت تغییر کند و بیش از ۸۰ میلیون کارت سوخت بنزین صادر و در اختیار مردم قرار گیرد.

روبرت بگلریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد طرح سهمیه بندی بنزین مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر تنها کلیات طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار در کمیسیون انرژی مطرح شده و بر اساس آن بنزین به جای خودرو به تمامی مردم تعلق می‌گیرد و قابل معامله است.

وی افزود: بهتر است این طرح ابتدا در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و توسط کارشناسان تخصصی این حوزه بررسی شود و کمیسیون انرژی نیز با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های مربوطه بر روی اظهار نظر کند.

صدور 80 میلیون کارت سوخت بنزین

آریاک سفر

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این طرح نیازمند یک برنامه اجرایی دقیق است. در حال حاضر کارت سوخت و سهمیه بندی بنزین به نام خودروها صادر می‌شود، در صورتی که اگر این طرح تصویب شود باید کل ساختار فعلی توزیع سوخت تغییر کند و بیش از ۸۰ میلیون کارت سوخت بنزین صادر و در اختیار مردم قرار گیرد.

بگلریان ادامه داد: با توجه به زیر ساخت سیستم‌های الکترونیکی بانکی، به نظر می‌رسد این طرح به صورت نظری قابلیت اجرایی داشته باشد، اما هنوز نوع معامله و قیمت گذاری آن میان مردم به صورت معین پیش بینی نشده است؛ همچنین در این طرح سامانه‌ای برای فروش بنزین افرادی که خودرو ندارند نیز تعریف نشده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز