سهام عدالت چرا فروش نمی‌رود؟

متقاضیان فروش سهام عدالت با بیان این که به دلیل نیازهای فوری اقدام به فروشه سهام خود کرده اند خواستار پاسخگویی درباره علت فروش نرفتن و واریز نشدن پول فروش سهام خود هستند اما با پاسخی که یک مقام مسئول به این پرسش داده به نظر می رسد این معضل با ساز و کار فعلی قابل حل نیست.

به گزارش کاماپرس، فروش سهام آن هم در شرایطی که بازار منفی است برای بسیاری از سهامداران قابل توجیه نیست اما برخی از سهامداران عدالت که تعداد آنها هم قابل توجه است به دلیل نیازهای فوری و اضطراری اقدام به ثبت فروش سهام خود در کارگزاری های بانکی و کارگزاری های دیگر کرده اند.

با این وجود و با این که مدتها از ثبت سفارش فروش این متقاضیان می گذرد ، سهام آنها به فروش نرسیده و توضیحات یک مقام مسئول نیز به این نگرانی دامن می زند که ساز و کاری که برای فروش سهام عدالت تعریف شده مانع فروش سهام می شود.

مشکل بلوکی شدن معاملات سهام عدالت

بنا به اعلام باشگاه خبرنگاران جوان روح الله صانعی مدیر کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار گفت:از آنجایی که در بازار بلوکی خریداری وجود ندارد، کارگزاران نمی‌توانند سهام عدالت افراد را به فروش برسانند.

آریاک سفر

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای فروش سهام عدالت بعد از تغییر روش فروش از تجمیعی به بلوکی، بیان کرد: حدود یک ماه است که روش فروش سهام عدالت به روش بلوکی تغییر پیدا کرده است،در گذشته کارگزاران می‌توانستند سهام افراد را در بازار عادی به فروش بگذارند که علت آن را هم وجود عرضه و تقاضا بود.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

وی افزود: از اواخر مرداد ماه مطابق تصمیم شورای عالی بورس  روش تجمیعی  به بلوکی تغییر داده شد به گونه ای که  نماد‌های سهام عدالت دیگر در بازار عادی به فروش نرفت، علت این تغییر در اصل جلوگیری از فشار عرضه بود.

میر صانعی تصریح کرد: از آنجایی که در بازار بلوکی خریداری وجود ندارد کارگزاران نمی‌توانند سهام عدالت افراد را به فروش برسانند و همین عاملی شده است تا سهامداران از روند عملکرد کارگزاری‌ها در فروش سهام عدالت ناراضی باشند.

وی گفت: روش فروش بلوکی باید هرچه سریع‌تر اصلاح شود زیرا سهامداران سهام عدالت حق دارند مانند سایر سهامداران سهام خود را در بازار اول به فروش برسانند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس و سهام عدالت، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

10 دیدگاه برای “سهام عدالت چرا فروش نمی‌رود؟

  1. قمر گفته:

    باسلام خدمت همه شما عزیزان آخه نمایندگان عزیز مردم در بورس اوراق بهادار به خدا این مردم گناه دارن آه دارن اذیت شون نکنید خود من پنج تا بچه دارم مستاجرم نقص عضوم نابینا هستم چرا شما کارگزاری‌ها اعتراض نکردید به بلوکی شدن فروش سهام عدالت اگه پایبند به اصول فقه و خدا هستید اعتراض کنید تا روش فروش سهام عدالت برگردد به سابق گناه داریم به خدا اگه آه مظلوم گریباندون بگیره دودمان دون به هوا میره نکنید اینجور با مردم

  2. عبدالرحمن رامشگریان گفته:

    سلام نظر شما خوب میدونید از۱۵ خرداد به بانک ملت فروختم وهیچ پولی برایم واریز نکردن چرا ‌وادعادارند سهام عدالت به فروش نرفت بلکی فروش رفت وپول اختلاس کردن مسئولین زیربت وکارگزاری اگاه باشند آه یک بدبخت به زمین نمیفته همش دروغ میگن. باتشکر رامشگریان

  3. حسن گفته:

    باسلام، فقط از خداوند منان میخواهیم که داد این ظلمی که مسئولین دولتی ، کارگزاری ها،سازمان بورس وحتی نمایندگان مجلس که به دروغ خودرا مجلس انقلابی معرفی نمودند ، به ما سهامداران عدالت که تکلیف فروش سهام مان مشخص نیست روا میدارند وکاملا سکوت کرده وهیچ واکنشی نشان نمیدهند، را از آنان بستاند. آخه اگه به پول فروش سهام عدالت نیازشدید نداشتیم که نمی فروختیم.
    پس فقط بنشینید وکارشناسی ها وحرفهای صدمن یه غاز داخل گوگل وفضای مجازی بزنید، خدا نابودتون بکنه.

  4. ابوالفضل گفته:

    دیروز بلاخره کارگزاری بانکه سپه بعداز یک ماه انتظار کشیدن واسم 424هزارتومن واریز کرد¤¤♡♡خواستم به تمامی پرسنل کارگزاری بانک خصوصی بانک سپه به خسته نباشید بگم عجب پشت کاری دارین بابا شما…خخخ

  5. رضا گفته:

    خدا لعنت کنه کارگزاری آگاه رو 2ماه 60درصد سهام عدالت واگذار کردم دریغ از یک ریال واریزی

  6. بهنام گفته:

    خدا لعنت کنه کارگزاری آگاه که دو ماهه ۶۰ درصد سهام رو گذاشتم فروش اما هیچ پولی واریز نشده ..نه کار داریم نه زندگی درست حسابی بخدا خسته شدیم .اگرم بریم دزدی کنیم حکم مارو اعدام میزنن لعنت به این عدالت

  7. ناشناسس گفته:

    خدا لعنت کنه دردهای بی شرف و مرفهین بی درد رو که دزد بیت المال ان، ،،،اینقد خوردن که درک نمیکنن ما چی میکشیم

  8. .... گفته:

    خدا لعنت کنه باعث و بانیش رو.مردم به پولش نیاز دارن من الان از برج ۶ سال ۹۹ درخواست فروش زدم تا الان که برج ۲ سال ۱۴۰۰ خبری نیست.مسول بی کفایت رو کنار بزارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز