سمند پلاس ایران خودرو چه تفاوتی با سمند معمولی دارد؟

از سال 1380 که سمند به عنوان فیس لیفتی از پژو 405 و تحت عنوان خودروی ملی وارد بازار خودرو شد تا الان چندان تغییری نکرده اما روزنامه هفت صبح خبر داده است که ایران خودرو در حال طی کردن مراحل نهایی طراحی سمند پلاس با طراحی جدید است.

به گزارش کاماپرس، اگر ظاهر سمند سال ایران خودرو یا همان سمند ال ایکس شما را خسته کرده است می توانید به تغییر چهره این خودروی مورد توجه خانواده ها امیدوار باشید چرا که ایران خودرو در تدارک تولید ورژن جدید خودروی ملی تحت نام سمند پلاس است.

روزنامه هفت صبح در گزارشی به این موضوع پرداخته و نوشته است؛ آبی پوشان جاده مخصوص در اقدامی جالب توانستند دو فیس لیفت دیگر را برای سمند که خودش هم یک فیس لیفت است تدارک ببینند، یعنی سورن و دنا که البته بازار به اولی روش خوش نشان نداد و دومی هم شاید فقط در نسخه پلاس توربو خودرویی حائز اهمیت باشد که آن هم به دلیل موتور 150 اسبی اش است و نه طراحی ناهماهنگش که به آن انتقادات بسیاری وارد است.

اما دوستداران سمند که این دو خودرو را هم دوست ندارند و در عین حال سمند سال را بیش از حد قدیمی می دانند، می توانند منتظرسمند بهینه یا پلاس باشند.

طراحی ظاهری سمند پلاس چگونه است؟

آریاک سفر

ایران خودرو دست به سپر و چراغ های مه شکن نزده اما دو بخش در جلوی خودرو تغییر کرده اند؛ اولی چراغ است که در عین حفظ فرم کلی دارای طوق سیاه و رشته چراغ LED دیلایت است و دومی جلوپنجره که  متشکل از سه نوار کرومی می باشد.

رینگ های سمند پلاس پنج پره است و در نمای عقب هم تغییری شبیه به راناپلاس را شاهد هستیم، یعنی تغییر گرافیک چراغ ها و برجسته کردنشان. همچنین نوشته سمند روی درب صندوق از انگلیسی به فارسی تبدیل شده است. در مجموع انتقادات به کلیت طراحی سمند کماکان پابرجاست و ایران خودرو حتی قطعات غیرهمرنگ روی بدنه را حذف نکرده!

ویژگی های کابین سمند پلاس

کابین سمند بهینه شما را به خاطرات دهه 80 شمسی می برد؛ زمانی طرح چوب مصنوعی و تریم کرم کابین سمند برای بیشتر کسانی که بعد از پیکان این خودرو دومین ماشینی بود که داشتند حس لوکس بودن را القا می کرد، اما الان دیگر چنین تریم کابینی صرفا حس ملال برانگیزبودن را می پراکند.

مجزابودن داشبورد از محفظه ایربگ و تودوزی جدید تغییرات بدی نیستند اما غربیلک فرمان قدیمی این خودرو به بدترین شکل ممکن حالتان را می گیرد. جلوآمپر هم اگرچه زیباتر شده اما مناسب خودرویی نیست که قرار است گران تر از تیپ سال به دست مشتری برسد.

مشخصات موتور سمند پلاس

قاعدتا در سال 2021 پیشرانه  XUV که بیشتر افراد خاطراتي تلخ از سروکله زدن با آن به دلیل استهلاک بالا و جوش آورد نهای این موتور دارند، باید به تالار مشاهیر ایران خودرو منتقل شده باشد اما این شرکت صرفا دست و رویی به آن کشیده و به زیر کاپوت سمند بهینه فرستاده. استاندارد آلایندگی این موتور اصلاح شده به سطح یورو 5 رسیده و قدرتش هم به110 اسب بخار افزایش پیدا کرده است.

از جمله انتقادات وارده به سمند سال مصرف سوخت بالای آن بود که در سمند پلاس تاحدی برطرف شده و شاهد کاهش یک لیتری مصرف بنزین آن هستیم. هنوز به صورت قطعی مشخص نشده که آیا علاوه بر گیربکس پنج سرعته دستی قبلی در سری اول سمندپلاس شاهد استفاده از گیربکس اتومات 6 سرعته نیرومحرکه خواهیم بود یا خیر.

مشروح این گزارش جذاب را در روزنامه هفت صبح روز چهارشنبه 12 خرداد 1400 بخوانید.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز