سمند اتومات با موتور EF7 پلاس رونمایی شد + فیلم

گروه صنعتی ایران خودرو از سمند اتومات ( دنده نیمه اتوماتیک) با جعبه دنده 6AMT رونمایی کرد.

به گزارش کاماپرس، سمند اتوماتیک با جعبه دنده 6AMT توسط ایران‌خودرو و شرکت نیرو محرکه به وزیر صنعت، معدن و تجارت ، جمعی از نمایندگان مجلس، مسئولان دولتی و خبرنگاران معرفی شد.

این سمند اتومات به پیشرانه EF7 مجهز است و گیربکس نیمه اتوماتیک و یا همان اتوماتیک AMT شش سرعته توان آن را به چرخ های جلو منتقل می‌کند. قرار است در سال 1400 این گیربکس با ترکیب پیشرانه EF7 پلاس بر روی بیش از 12 هزار محصول این شرکت نصب شود. در مورد قیمت گذاری سمند اتومات فعلا خبری منتشر نشده و به نظر می رسد این موضوع به تولید انبوه این خودرو و قیمت گذاری در شورای رقابت موکول می شود.

پیش از این و در آبان ماه سال جاری معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو درباره نسل جدید موتورها و گیربکس های محصولات ایران خودرو اطلاع رسانی کرده و اظهار کرده بود: به مظنور حرکت بهتر محصولات گروه صنعتی ایران خودرو در سرعت های بالا، ضرورت بهینه سازی انرژی و کاهش مصرف سوخت و ایجاد احساس راحتی بیشتر در سرنشینان، پروژه تولید گیربکس های 6 دنده را در دستور کار قرار داده ایم و در به دنبال آن نقشه راه گیربکس نیمه‌اتوماتیک AMT را داریم که تا آخر سال نمونه اولیه آن تولید خواهد شد.

اخبار مهم بازار خودرو را بخوانید:

آریاک سفر

به نظر می رسد پس از سال ها بی توجهی به تولید خودروهای دنده اتوماتیک از این پس به صورت گسترده شاهد تولید محصولات ایران خودرو با گیربکس اتومات باشیم چرا که این مقام مسئول ایران خودرو نیز تصریح کرده است این شرکت با برنامه ای کاملا روشن طراحی و تولید گیربکس اتوماتیک با ساخت داخل بالا را در دستور کار قرار داده و در بازه زمانی دوساله به تمام نیازهای مشتریان مان پاسخ خواهد داد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودرو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز