سقوط قیمت شاسی بلند های کُره‌ای ؛ اسپورتیج و توسان رکورددار کاهش قیمت

گزارش های رسیده از بازار خودروهای وارداتی حکایت از آن دارد که قیمت شاسی بلند های کره ای از برندهای معروفی مثل کیا و هیوندای با ریزش قیمت قابل توجه مواجه شده اند.

به گزارش کاماپرس،  اگر مالک خودروهای شاسی بلند یا نیم شاسی وارداتی هستید اخبار بازار خودرو برای شما چندان خوشایند نیست چون قیمت خودرو شما با ریزش قیمت دلار رو به کاهش گذاشته است. البته برخی فعالان و کارشناسان مطرح بازار خودروهای وارداتی از جمله مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو افت قیمت این قبیل خودروها در روزهای اخیر را مقطعی می دانند . دادفر گفته است؛ هر چند این روزها قیمت برخی انواع مدل خودروی خارجی ارزان شده اما کاهش قیمت در بازار خودروهای خارجی تداوم ندارد.

کاهش شدید  قیمت خارجی های پرطرفدار بازار

روزنامه هفت صبح هم در گزارشی به کاهش قیمت خودروهای وارداتی پرداخته و از دادفر نقل قول کرده که خودروهایی همچون کیا اپتیما، کیا اسپورتیج و هیوندای توسان بین 70 تا 80 میلیون تومان ارزان شده‌اند. در این گزارش نقاط ضعف و قوت برخی از این خودروها که در روزهای اخیر بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرده اند را مورد نقد و بررسی قرار داده است.

هفت صبح پیش از بررسی چند مدل مشهور خودرو وارداتی کره ای از جمله شاسی بلندهای کیا و هیوندا ، نوشته است: بررسی بازار خودرو نشان می دهد خریداران تا زمان معلوم شدن نتیجه مذاکرات وین و پایان محدودیت های کرونایی دست از خرید خودرو کشیده اند و به تداوم روند کاهشی قیمت امید بسته اند اما این ممانعت از خرید در بازار خودروهای وارداتی تا آنجا پیش رفته که معامله برخی از خودروهای پرطرفدار بازار نزدیک به صفر شده و آنها کاهش قیمت شدیدی را تجربه کرده اند.

آریاک سفر

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

کیا اسپورتیج جی تی لاین مدل 2018/ قیمت: يك میلیارد و 840 میلیون تومان

مهم ترین ایرادی که به اسپورتیج SL به عنوان یک شاسی بلند وارد می شد سواری خشک در مدل جدید آن یعنی QL تاحد زیادی برطرف شده اما کیا به دلایلی نامشخص در چهره زیبای SL دست برده و کراس اووری متفاوت خلق کرده که ظاهری تخم مرغ مانند دارد! بازار کارکرده های این خودرو به دلیل همین جراحی ناشیانه کیا نسبت به SL کم فروغ تر است.

البته اگر از شتاب 10 ثانیه ای SL ناراضی بودید با بهبود پیشرانه شاهد شتاب بهتر 8.6 ثانیه ای اسپورتیج QL هستیم. ناگفته نماند که کابین این خودرو نیز در نسخه جدید پسرفت داشته و عملاً به جای زیبایی آن باید حول آپشن های خودرو مانور دهید.

هیوندای توسان دو دیفرانسیل مدل 2017 شرکتی/ قیمت:يك میلیارد و 600 میلیون تومان

اگر پسرعموی توسان یعنی اسپورتیج ظاهری زشت تر نسبت به قبل دارد، این پسرفت در توسان به زیر کاپوت خودرو مربوط می‌شود. هیوندای توسان TL در نسخه 2 لیتری به کشور راه یافته که قدرتی برابر با 155 اسب بخار دارد و شتاب گیری افتضاح 11.8 ثانیه ای را به ثبت می رساند.

هرچند ظاهر این خودرو شاسی بلند از حالت آرام و سر به زیر گذشته فاصله گرفته اما در این بازه قیمتی باید عاشق توسان باشید تا بتوانید چنین پیشرانه ای را قبول کنید. البته در سواری نرم و کم نظیر توسان شکی وارد نیست.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : کیا موتورزهیوندای
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز