سقوط قیمت دلار به 20 هزار تومان در سال جدید

در حالی که قیمت دلار در هفته ابتدایی سال 1400 در محدوده بالای کانال 25 هزار تومان نوسان کرده است یک اقتصاددان پیش بینی کرد نرخ اسکناس آمریکایی امسال تا 20 هزار تومان کاهش می یابد.

به گزارش کاماپرس، روز پنجشنبه 5 فروردین ماه بعد از پایان تعطیلات ابتدای نوروز، بازارهای کشور به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و دلار در بازار آزاد در محدوده 25 هزار و 750 تومان مبادله شد. با توجه به اخبار جدیدی که از اظهارات وزیر خارجه آمریکا و تروئیکای اروپایی درباره برجام منتشر شده است انتظار می رود فردا شنبه نیز بازار ارز صعودی باشد.

پیش بینی سقف افزایش قیمت دلار در سه ماهه ابتدای سالجاری یکی از دغدغه های مهم فعالان اقتصادی است. ضمن این که افراد خوش بین به آینده برجام نیز همچنان به سقوط دلار در سال 1400 چشم امید دارند.

نقش بیت کوین در تثبیت نرخ طلا

در این شرایط یک اقتصاددان با ارائه تحلیلی کمترین قیمت دلار در سال 1400 را 20 هزار تومان پیش بینی کرد و سقف قیمت دلار را نیز در سه ماهه بهار امسال 27 هزار تومان دانست.

راز آسمان پایتخت

نکته قابل توجه در تحلیل مرتضی ایمانی راد ، نقش بیت کوین در تثبیت نرخ طلا است. وی در این باره نوشته است: پیش‌بینی من این است که در ماه‌های آینده، نگاه مردم در حوزه سرمایه گذاری به تحولات بازارهای جهانی باشد که این رویکرد  فشار را از بازارهای طلا و سکه داخل برمی‌دارد. به بیان دیگر در بازار جهانی شاهد این پدیده هستیم که بر اثر استقبالی که سرمایه گذاران از رمز ارزها کرده اند، فشار تقاضا روی طلا تا حدی کاسته شده و قیمت آن را در بازارهای بین‌المللی پایین نگه‌داشته است.

مطالب مهم و پربازدید را بخوانید:

نرخ دلار در سال 1400 نوسان های 6 و 7 هزار تومانی نخواهد داشت

وی در ادامه با اشاره به تمایل سرمایه گذاران ایرانی به فعالیت در بازار رمزارزهایی مثل بیت کوین افزوده است:  آنچه اکنون مشاهده می شود این است که موج قابل توجهی از ایران به سمت خارج از کشور به صورت سرمایه‌گذاری در رمز ارزها در حال حرکت است. البته موج مذکور، تقاضا  برای دلار را بالا می‌برد ولی چون حجم این کوچ نقدینگی بالا نیست، قیمت دلار را بالا نگه نمی‌دارد و درنتیجه بعید است که قیمت دلار در سال 1400 نوسانات بالا داشته باشد و به‌یک‌باره رشد شش یا هفت هزار تومان را تجربه کند.

این کارشناس اقتصادی نهایتا نتیجه گیری کرده است که حد پائینی قیمت دلار در سال 1400 حدود 20 هزار تومان  و سقف نرخ دلار در سه ماه بهار امسال 27 هزار تومان خواهد بود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز