سقف 25 درصدی افزایش اجاره خانه در تهران رعایت نشد

آمار جدید بانک مرکزی نشان می دهد سقف 25 درصدی افزایش اجاره خانه در تهران رعایت نشده است.
به گزارش کاماپرس، بعد از شیوع کرونا در ایران و رکود اقتصادی و بیکاری های گسترده ای که به همراه داشت و البته تعداد بالای خانوارهای اجار نشین،‌دولت تصمیم گرفت برای حمایت از مستاجران طرحهای جدیدی اجرا کند.

دولت برای حمایت از مستاجران دو طرح جدید پیشنهاد کرد. یکی تعیین سقف برای افزایش اجاره‌بها و دیگری دیگر تسهیلات ودیعه مسکن برای مستاجران . اما بررسی ها نشان می دهد مثل وام ودیعه مسکن که خیلی هم موفق نبود و به درستی اجرا نشد، تعیین سقف افزایش اجاره بها هم هیچ شباهتی به ارقام تعیین شده ندارد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

تسهیلات ودیعه مسکن هم که به عنوان حمایت دولت از مستأجران معرفی شده بود عملکرد موفقی نداشت . به گزارش مشرق نیوز با این که اعلام شده بود توان اعطای ۷۰۰ هزار وام وجود دارد اما به علت شرایط سختی که بانک‌ها برای اعطای تسهیلات در نظر گرفته‌اند، تاکنون فقط ۱۳۸ هزار وام ودیعه مسکن پرداخت شده است و علیرغم تمام شدن فصل جابجایی‌ها هنوز برخی مستأجران در صف اخذ وام هستند.

افزایش ۲۷ تا ۳۶ درصدی اجاره خانه در تهران

راز آسمان پایتخت

آمار بانک مرکزی از افزایش ۲۷ تا ۳۶ درصدی شاخص اجاره‌بها در شهر تهران در شهریور و مهر ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت می‌کند. اما بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، صاحبخانه ها فقط می توانستند ۲۵ درصد مبلغ اجاره‌بها در تهران را افزایش بدهند.

البته این افزایش قیمتها فقط در تهران رخ نداده است. گزارشهای میدانی از شهرهای بزرگ نشان می دهد سقف اجاره بها هم در بیشتر شهرهای بزرگ اجرا نشده است و مالکان خانه ها رقمهای بیشتری برای اجاره و رهن در سال جدید در نظر گرفته اند. مبالغی که باعث شده خیلی از مستاجران را راهی شهرهای حاشیه ای کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز