سفر به شمال در تعطیلات نیمه خرداد 1400چقدر جریمه دارد؟

یک مقام مسئول در استانداری گیلان در توضیح چگونگی اعمال محدودیت سفر به شمال اعلام کرد: در تعطیلات نیمه خرداد ورودهای اصلی گیلان توسط پلیس مسدود و از ورود پلاک‌های غیر بومی جلوگیری خواهد شد. در صورت ورود خودروهای پلاک غیربومی از جاده های فرعی نیز جریمه سنگینی در انتظار آنها خواهد بود.

به گزارش کاماپرس، برخی افراد که وسوسه سفر به شمال در روزهای تعطیل نیمه خرداد 1400 آنها را رها نمی کند بی توجه به خطر مرگ بر اثر ابتلا به کرونا تنها به جریمه این سفر فکر می کنند و گمان می کنند اگر جریمه آنها 500 هزار تومان و فقط یک بار اعمال شود این سفر به دردسر و جریمه اش می ارزد!

بد نیست این افراد اظهارات مسئولان را در مورد ممنوعیت سفر با دقت بیشتری بخوانند و حداقل برای حفظ جانشان هم که شده آنها را جدی بگیرند.

محمود قاسم‌نژاد معاون سیاسی استاندار و رئیس ستاد کرونای استان گیلان در این باره به روزنامه «ایران » گفته است: تدابیر جدی برای جلوگیری از ورود مسافران در تعطیلات پیش رو در همه بخش‌ها اعمال خواهد شد و از مسافران می‌خواهیم سفر به شمال – گیلان – را از برنامه خود خارج کنند.

وی این نکته را مورد تاکید قرار داد است که در حال حاضر استان گیلان هیچ شهر قرمزی به لحاظ وضعیت کرونا ندارد و از کل شهرهای استان 6 شهر وضعیت نارنجی کرونا و 11شهر وضعیت زرد دارند البته این وضعیت شکننده است و بیم آن می‌رود با ورود مسافران شهرهای زرد به نارنجی و یا نارنجی به وضعیت قرمز کرونا تغییر وضعیت دهند.

آریاک سفر

مسافرانی که قبل از مسدود شدن جاده ها می آیند در ویلای خود بمانند

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با شیوع گونه‌های جهش یافته کرونا – هندی و آفریقایی و انگلیسی – در برخی از شهرهای کشور و ورود احتمالی مسافر از این شهرها می‌تواند سبب انتقال ویروس جهش یافته شود لذا در وهله اول از میهمانان عزیزی که قطعاً پیشتر طعم میهمان نوازی گیلانی‌ها را چشیده‌اند خواهش می‌کنیم به استان ما به خاطر خودشان و هم استانی‌های ما سفر نکنند و در صورتی که به‌هر‌دلیل و یا قبل از اعمال محدودیت‌ها وارد استان گیلان می‌شوند تقاضا می‌کنیم حتی المقدور در ویلاهای خود یا خانه‌های اقوام بمانند و از تردد غیر ضروری خود‌داری کنند .

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

جریمه خودروهای غیربومی روزانه 500 هزار تومان است

به گفته معاون استاندار گیلان از تاریخ 12خرداد تا 17 خرداد 3ورودی اصلی گیلان شامل رودسر در شرق، رودبار در جنوب و آستارا در شمال توسط پلیس مسدود خواهد شد و از ورود پلاک‌های غیر بومی جلوگیری خواهد شد. اگر هم احیاناً افرادی از فرعی‌های استان وارد گیلان شوند روزانه پانصد هزار تومان جریمه خواهند شد.

قاسم‌نژاد با اشاره به خط 300 کیلومتری ساحلی گیلان تصریح کرد: استان ما به‌دلیل گردشگری جذابیت‌های بیشماری در خط ساحلی دارد ولی در این ایام تمام تفرجگاه‌های بیرون شهرها و اقامتگاه های ساحلی و ییلاقی توسط فرمانداران شهرها کنترل و مسدود خواهد شد و تنها پارک‌های داخل شهر‌ها در این ایام به روی مردم باز است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز