سریع ترین موشک هایپرسونیک جهان شلیک شد / کابوس پدافند پاتریوت

طی هفته گذشته، ارتش روسیه با کمک موشک مافوق صوت کینژال حملاتی گسترده را به انجام رساند. پاتریوت‌ها ۳۲ موشک رهگیر را به سمت کینژال‌ها شلیک کردند اما این موضوع چیزی جز خسارت برای آن‌ها در پی نداشت‌.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، پنتاگون کنترل خسارات را در دستور کار خود قرار داده و از اعتراف به ضعف سیستم دفاع موشکی آمریکا خودداری کرد.

بیشتر بخوانید:

پس از انتشار این خبر، شرکت سازنده موشک‌های پاتریوت، ۱۰ میلیارد دلار از ارزش سهام خود را از دست داد، این درحالیست که مقامات ایالات متحده ادعا کردند که این سیستم ها آسیب دیده و نابود نشده‌اند

راز آسمان پایتخت

موشک کینژال

در همین حال، ارتش اوکراین نیز مدعی شد که شش کینژال را بدون از دست دادن هیچ پاتریوتی سرنگون کرده اما ارتش روسیه هیچ نظری در این باره ارائه نکرد.

موشک هایپرسونیک کینژال

کینژال یکی از سریع‌ترین و پیشرفته‌ترین سامانه های موشکی ارتش روسیه است، که با برد بین ۲ تا ۳ هزار کیلومتر و سرعت گزارش شده ۱۰ ماخ، معادل ۱۱ هزار و‌ ۹۲۵ کیلومتر در ساعت، رهگیرهایی مانند پاتریوت را ناتوان جلوه می‌دهند.

از نظر تئوری این سلاح‌ها هرگز در جنگ واقعی آزمایش نشده‌اند و امید است که هرگز چنین اتفاقی نیفتد، چرا که استفاده از آنها احتمالا شروع جنگ جهانی سوم را در پی خواهد داشت.

البته وقتی صحبت از موشک به میان می‌آید، سرعت همه چیز نیست، اما موشک‌هایی مانند کینژال قادر به مانور دادن در هنگام پرواز و اصلاح و پیش‌بینی مسیر دقیق هستند که رهگیری آن را دشوارتر می‌کند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز