سریع ترین خودروهای لکسوس در سال 2023

تورهای مسافرتی لحظه آخر

شرکت تویوتا با خودروهای فوق جذابی مثل جی آر کورولا تمام توجه‌ها را به خود جلب کرده است. هر چند، در این بین نباید از برند لوکس تویوتا، یعنی لکسوس به همین سادگی عبور کرد. خودروهای لکسوس دستِ کمی از جت ندارند! به گزارش کاماپرس، جای یک خودروی پرفورمنس اسپرت که با قدرت زیاد و وزن پایینش از بقیه خودروها متمایز باشد، هنوز خالی است. آشنایی با سریع‌ترین خودروهای لکسوس به ما در شناخت بیشتر عملکرد این شرکت کمک می‌کند.

طی چند وقت اخیر، لکسوس خیلی فعال نبوده است. تنها ابر خودروی این شرکت که مدت‌ها پیش تولیدش متوقف شد، یک خودروی اسپرت پرسرعت مشابه سری جی تی 3 بود که به زودی وارد بازار خواهد شد. در ادامه، به سریع‌ترین خودروهای تولیدشده لکسوس اشاره می‌شود که به مرحله تولید رسیده‌اند.

سریع‌ترین خودروهای کوپه و جمع‌شونده لکسوس

لکسوس که خود را به عنوان برندی برتر معرفی کرده است، باید خودروهای کوپه و کانورتیبل (جمع‌شونده) تولید کند تا در جمع برترین‌های دنیا باقی بماند.

سریع‌ترین خودروی تاریخ لکسوس چیست؟ سریع‌ترین خودروی لکسوس که تا کنون ساخته شده است، سوپراسپرت نسخه محدود معروف به لکسوس ال‌اف‌ای با حداکثر سرعت 325 کیلومتر بر ساعت است. این خودرو با سیستم تعلیق تنظیم‌شده و آیرودینامیک تهاجمی موسوم به نوربرگ‌رینگ دارد، به گیربکس کالیبره با قدرت مضاعف مجهز است. موتور 4.8 لیتری وی 10 این خودرو از 552 اسب بخار به 562 اسب بخار ارتقاء یافت. ال‌اف‌ای مجهز به تایرهای بریجستون پوتنزا آر ای 070 است. ال‌اف‌ای اولین لکسوسی است که رکورد سرعت 321 کیلومتر را بر ساعت را شکست.

راز آسمان پایتخت

شرکت لکسوس کدام خودروی سریع را می‌فروشد؟

دومین خودروی پرسرعت لکسوس در مقیاس انبوه به فروش می‌رسد. حداکثر سرعت لکسوس ال سی 500 کوپه و لکسوس ال سی 500 جمع‌شونده به 270 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. هر دو خودروهای دیفرانسیل عقب با ماهیت اسپورت دارند. هر چند، این مدل‌ها در رقابت با مرسدس بنزها و صرفاً برای ارائه تجربه سفر آرامش‌بخش برای سرنشینان طراحی شده‌اند. موتور 5 لیتری وی 8 – اگرچه یک موتور قوی 471 اسب بخار است – نسبت به نمونه‌های مدرن توربوشارژ بهتر عمل می‌کند. در هر صورت، لکسوس ال سی 500 سریع‌ترین و یکی از زیباترین  لکسوس کوپه است که می‌توان خریداری کرد.

سریع‌ترین لکسوس اف اسپورت

لکسوس آر سی اف در رتبه سوم فهرست قرار می‌گیرد. ویژگی‌های این خودرو به‌روزرسانی شده است. موتور 5 لیتری وی 8 قوت تازه‌ای به دیفرانسیل عقب می‌دهد. نسخه ترک با سیستم تعلیق باکیفیت و دیفرانسیل بردار گشتاور برای سال جدید مجدداً با ظاهر اسپورت عرضه شد. بال عقب فیبرکربنی و چرخ‌های 18 اینچی بی بی اس بر زیبایی‌های این مدل افزوده‌اند.

لکسوس آر سی اف مشابه لکسوس ال سی 500 حداکثر سرعت 270 کیلومتر بر ساعت دارد، اما در جایگاه سوم قرار می‌گیرد، چون دیفرانسیل عقب آر سی‌های معمولی به سرعت حداکثر 230 کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود. مدل آی‌دابلیودی هم حداکثر سرعت 209 کیلومتر بر ساعت را به ثبت رسانده است. فاصله این مدل با لکسوس ال‌اف‌ای واقعا زیاد است، اما باز هم عنوان سریع‌ترین مدل اف اسپورت به آر سی اف می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

سریع‌ترین لکسوس‌های سدان

لکسوس با مدل‌های سدانش پابرجا مانده است. پس طبیعی است که مدل‌های سدان لکسوس ویژگی‌های برجسته‌ای داشته باشند.

سریع‌ترین لکسوس 4 دربی، سدان لوکس آی اِس با حداکثر سرعت 230 کیلومتر بر ساعت است. آی اس یک سدان اسپورت به نام آس اس 500 اف-اسپورت پرفورمانس تولید کرده است که حداکثر سرعت 239 کیلومتر بر ساعت را به ثبت رسانده است.

سریع‌ترین شاسی بلند لکسوس چیست؟

لکسوس ال ایکس سریع‌ترین شاسی‌ بلند لکسوس اس که حداکثر سرعت 209 کیلومتر بر ساعت را به ثبت رسانده است. بعد از آن، نسل پنجم آر ایکس 500-اچ با حداکثر سرعت هیبریدی 209 کیلومتر بر ساعت است. نسخه گازسوز آر ایکس حداکثر سرعت 199 کیلومتر بر سرعت دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : تویوتالکسوس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز