سرمایه گذاری بهمن؛ حامی استارتاپ‌ها

تورهای مسافرتی لحظه آخر

کاربران با نگاهی گذرا به نقشه بازار بورس متوجه قدرت شرکت‌های خودروسازی حاضر در بورس خواهند شد. این شرکت‌ها تا چند سال قبل در ذیل صنعتی‌های بازار بورس قرار داشتند. اکنون شرایط این گروه‌ها تغییر کرده است. شرکت‌های بزرگ دولتی و خصوصی با ورود به این حوزه، دارایی‌های خود را تبدیل به سهامی عام می‌کنند و از ظرفیت‌های این بخش بهره‌مند می‌شوند. یکی از شرکت‌هایی که به طور تخصصی در سرمایه گذاری این بخش متمرکز است، «سرمایه گذاری بهمن» نام دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

شاید بهتر باشد متقاضیان برای استفاده از ظرفیت بخش خودرویی بازار بورس از واسطه‌های بازار سرمایه- که شرکت‌های سرمایه گذاری یکی از آن‌ها محسوب می‌شوند- بهره ببرند. در این حالت سرمایه گذاران می‌توانند با حداقل ریسک، سود بیشتری کسب کنند. در ادامه کاماپرس، مطالب بیشتری درباره شرکت‌ سرمایه گذاری بهمن را برای مطالعه خوانندگان و علاقمندان بازار بورس بیان می‌کند؛

سرمایه‌گذاری بهمن و اهداف سرمایه‌ای آن

این شرکت که به سرمایه گذاری در اوراق بهادار شرکت‌های لیزینگی، کارگزاری و تولیدی می‌پردازد، از سال 1381 مورد بهره برداری قرار گرفت. تمرکز سرمایه گذاری این مجموعه در صنایع خودروسازی و ساخت قطعات، فلزات اساسی، استخراج کانه‌های فلزی و مواد و محصولات شیمیایی است. ضمن اینکه سرمایه گذاری بهمن علاوه بر این موارد، انتشار اوراق مشارکت، اخذ نمایندگی از کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی، عقد قرارداد با کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و … را هم انجام می‌دهد.

این شرکت از زیرمجموعه‌های اصلی گروه بهمن بوده و اکنون با مدیریت کیوان قاصدی دیزجی به فعالیت‌هایش در بازار سرمایه ادامه می‌دهد. کارگزاری بهمن، لیزینگ آریادانا، توسعه ساختمانی بهمن و همچنین شرکت‌های سرمایه گذاری ارزش آفرینان، سرمایه گذاری آوین و نیک صنعت پارسیان از زیرمجموعه‌های سرمایه گذاری بهمن هستند.

راز آسمان پایتخت

رشد 269 درصدی ارزش هر سهم وبهمن

این مجموعه سال 1383 در لیست شرکت‌های بورسی قرار گرفت. اکنون سهام آن با نماد «وبهمن» در بازار اول بورس عرضه می‌شود. در حال حاضر ارزش بازاری این سهام بیشتر از 47 هزار و 52 میلیارد ریال است. شرکت گروه بهمن- سهامی عام- یک میلیارد سهام این شرکت را در اختیار دارد. شرکت‌های سرمایه گذاری سامان مجد، بیمه ملت و گروه انرژی مهستان دیگر سهامداران عمده وبهمن هستند.

شرکت سرمایه گذاری بهمن در دوره 12 ماهه منتهی به 30 آذرماه 1399، به ازای هر سهم خود یک هزار و 831 ریال کنار گذاشت که نسبت به سال 1398، از افزایش 269 درصدی برای هر سهم حکایت داشت. این مجموعه در سال مالی گذشته، تعدادی از سهام چند شرکت بورسی سبد خود را واگذار کرد و از این بابت مبلغ 4 هزار و 75 میلیارد و 913 میلیون ریال سود به دست آورد.

کمک به استارتاپ‌ها و کسب و کارها

سرمایه گذاری بهمن در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی هم اقدامات گوناگونی انجام داده و به کسب و کارهای نوپا و استارتاپ‌ها کمک کرده است. لینک اسپرس یکی از این استارتاپ‌ها است که در زمینه پست درون شهری کار می‌کند. این مجموعه مرسولات کسب و کارها و فروشگاه‌های اینترنتی را به تهران و کرج می‌فرستد.

لینک اسپرس با جذب سرمایه از سرمایه گذاری بهمن موفق شده است رشد فروش مناسبی داشته باشد.

مرتبط با : سرمایه گذاری بهمن
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز