سرعت اینترنت بهتر شده است؟

سرعت اینترنت-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

«سرعت اینترنت بهتر شده است!» این جمله سخن وزیر ارتباطات است که در یک گفت وگوی تلویزیونی مطرح کرده است که البته با واکنش‌هایی در میان کاربران روبرو شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فناوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کاهش سرعت اینترنت در کشور مسئله تازه‌ای نیست و همیشه با این معضل روبه‌رو بوده‌ایم، اما این امر زمانی بیشتر مورد توجه قرار گرفت که از اواخر شهریور ماه جاری دسترسی دو پلتفرم خارجی طبق دستور مراجع ذی‌صلاح با محدودیت روبه رو شد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، همان موقع گفته بود پهنای باند کاهش پیدا نکرده و این موضوع را به صورت مستمر رصد می‌کنند.

با وجود این طی هفته‌های گذشته کاربران به‌ویژه دانش آموزان و دانشجویان که کلاس‌هایشان به دلیل تعطیلی‌های ناشی از آلودگی هوا به صورت مجازی بود از سرعت پایین اینترنت گلایه داشته و اعلام می‌کردند که به سختی می‌توانند فایلی را آپلود یا دانلود کنند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

اما شخص وزیرارتباطات در گفت وگویی رسانه‌ای در خصوص اینکه چرا طی چند روز اخیر شاهدیم که سرعت اینترنت بیش از پیش کند شده است، اظهار می‌کند: چرا می‌گویید که سرعت اینترنت پایین آمده است؟ بر اساس چه اساسی می‌گویید سرعت پایین آمده است؟

به گفته زارع پور، ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال این بودیم که پلتفرم‌های داخلی بتوانند قابلیت‌های خود را ارتقا دهند، سرعت و کیفیت داشته باشند و مزیت‌های جدیدی را برای آن‌ها ایجاد کنیم که در پلتفرم‌های خارجی وجود ندارد.

حال در این شرایط اقتصادی فرصت‌های شغلی بسیاری در حال از بین رفتن است، باید ببینم دولت و مسوولان ارتباطاتی پاسخی روشن به این ابهامات دارند؟

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز