سایه دلار 24 هزار تومانی بر قیمت مرغ ، برنج و میوه

لست سکند

دلار در حالی سال 1399 را در کانال 24 هزار تومانی به پایان می رساند که قیمت کالاهای پرمصرف خانوار مثل مرغ، تخم مرغ ، برنج ، میوه و … تحت تاثیر گرانی دلار جهش شدیدی داشته و تورم کالاهای اساسی اقشار کم درآمد را با مشکلات کمرشکن معیشتی مواجه کرده است.

به گزارش کاماپرس، گرانی اقلام معیشتی مشکل این روزهای مردم و به ویژه اقشار کم درآمد است. ابتدا تصور می رفت نوسان های نرخ دلار بیشتر به بازارهای طلا و بورس و مسکن معطوف شود اما اکنون روشن شده است که همان گونه که کارشناسان پیش بینی می کردند تورم با اندکی تاخیر به کالاهای اساسی نیز رسیده و افزایش نرخ ارز بیشترین تاثیر را در اقلام خوراکی داشته است.

در این میان نکته ای که موجب افزایش مشکلات معیشتی مردم شده این است که اقلام مصرفی و خوراکی با نوسان های افزایشی نرخ دلار ، به سرعت گران شده اند اما در مقاطعی که دلار نوسان های کاهشی داشته قیمت اقلام معیشتی ارزان تر نشده و هیچ کاهشی نداشته است.به این مشکلات کمیاب شدن برخی کالاهای اساسی مثل روغن نباتی را نیز باید اضافه کرد.

افزایش قیمت مرغ از 9 هزار تومان به 30 هزار تومان

روزنامه جام جم در گزارش امروز – یکشنبه 24 اسفندماه 1399 – به این موضوع پرداخته و در بخشی از این گزارش آمده است؛ قیمت مرغ  که در فروردین‌ماه امسال کیلویی ۹۰۰۰تومان بود در آبان و آذرماه به یکباره به ۳۰هزارتومان رسید. جالب اینجاست که این قیمت هرگز بعد از کاهش نسبی نرخ ارز هم کاهش پیدا نکرد.

راز آسمان پایتخت

گرانی شدید گوشت قرمز

در ادامه این گزارش می خوانیم: قیمت گوشت‌قرمز گوساله از ۷۰هزارتومان به ۱۰۰هزارتومان رسیده و این روزها که قیمت دلار در بازرا آزاد به ۲۴هزارتومان رسیده همچنان شاهد افزایش قیمت گوشت‌هستیم.

جهش قیمت سیب و پرتقال

یکی از عجیب‌ترین قیمت‌های حال حاضر بازار قیمت انواع میوه است.مثلا قیمت قیمت پرتقال و سیب به عنوان دو میوه اصلی در شب‌عید به یکباره از حدود ۸۰۰۰تومان در ابتدای سال ۹۹ به ۱۹ تا ۲۰هزارتومان رسیده‌است که این نرخ در میوه‌فروشی‌ها تعیین می‌شود و باغداران محصولات خود را با قیمت‌هایی بسیار کمتر از این به فروش می‌رسانند.

قیمت برنج 10 هزار تومان گران تر شد

از دیگر محصولاتی که امسال به یکباره افزایش قیمت پیدا کرد، برنج است. برنج ایرانی را می‌شد با قیمت ۲۰هزارتومان در ابتدای سال خرید اما الان همان برنج با قیمت ۳۰هزارتومان به فروش می‌رسد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز