ساکنان تهران و این 7 شهر باید برای آلودگی هوا مالیات بدهند!

لست سکند

یکی از مشکلات محیط زیست، آلودگی هوا به خصوص در کلان‌شهرهاست که روز به روز این مشکل افزوده می‌شود و خودروها را می‌توان یکی از عوامل مهم در این موضوع دانست؛ به همین خاطر دولت مالیات جدیدی برای تردد خودروها در کلان‌شهرهای آلوده تعیین کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایرنا، امروزه خودروها را می‌توان یک نیاز اصلی و در کنار آن معضل دانست زیرا سبب آلودگی‌ هوا، آلودگی صوتی، تصادف و… می‌شوند. از آنجایی که یکی از مشکلات آلودگی هوا بنزین‌های ناشی از خودروهای سواری و سوخت‌های فسیلی ناشی از اتوبوس‌ها، کامیون‌ها و… است و سبب انتشار ذرات معلق و دودزا همچنین آلودگی ازن می‌شوند، هیئت وزیران مصوبه‌ای را در این باره امضا و ابلاغ کرده است.

کدام شهرها باید مالیات آلودگی هوا بپردازند؟

بر اساس مصوبه هیئت وزیران به پیشنهاد سازمان حفاظت و محیط زیست، کلان‌شهرهایی همچون تهران، کرج، اصفهان، تبریز، مشهد، اهواز، قم و اراک شهرهای آلوده به حساب می‌آیند و بر همین اساس عوارض سالانه آلایندگی وسائط نقلیه را باید بپردازند.

راز آسمان پایتخت

وسایل نقلیه مقدار قابل توجهی آلودگی همچون اکسید نیتروژن، مونوکسید کربن و… را ایجاد می‌کنند و نیمی از اکسیدهای نیتروژن را در هوا منتشر می‌کنند.

آلاینده‌ها اثرات فوری و طولانی بر محیط زیست می‌گذارند و همچنین سبب گرم شدن کره زمین، باران اسیدی، مشکلاتی برای سیستم بدن انسان و … می‌شوند. گفتنی است مطالعاتی انجام شده که نشان می‌دهد آلاینده‌های اگزوز وسایل نقلیه تاثیرات سوء بر بدن انسان دارد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز