سامسونگ بعد از حذف هدفون، شارژر را هم حذف کرد!

سامسونگ گوشی‌های سری گلکسی A جدید را بدون شارژر به ایالات متحده فرستاد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار موبایل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نظر می‌رسد رویه اپل، به سامسونگ هم سرایت کرده است. البته این برای اولین بار نیست، بلکه سال گذشته هم شرکت سامسونگ گوشی‌های پرچمدار گلکسی سری اس ۲۱ خود را بدون شارژر راهی بازار کرد و سپس گلکسی Z Fold 3 و Z Flip 3 و همچنین سری جدید گلکسی S22 بدون شارژر به بازار آمدند. حالا اما، حتی گوشی‌های اقتصادی سامسونگ هم این روند را در پیش می‌گیرند.

صفحات فرود گوشی‌های گلکسی A13 5G و گلکسی A03s در ایالات متحده تاکید کرده‌اند که هیچ دوشاخه شارژری در جعبه فروش وجود ندارد. البته گفتنی است که صفحه فرود یک وبسایت، نخستین صفحه‌ای است که کاربران از طریق آن وارد وبسایت می‌شوند پس باید تا حد امکان جذاب و کاربردی باشند تا بازدیدکننده‌ها را در وبسایت نگه دارند و افشای این خبرها می‌تواند ناشی از همین موضوع باشد.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

همچنین زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که حذف شارژر برای سری گلکسی M نیز رقم می‌خورد. درواقع، به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد تمامی گوشی‌های جدید را بدون شارژر روانه بازار کند. اما چرا شرکت‌ها دست به همچین کاری می‌زنند؟

در جریان مراسم معرفی آیفون ۱۲، اپل تا حد زیادی به بهبود محیط زیست به‌عنوان انگیزه‌ اصلی این تصمیم اشاره کرد که البته درست هم هست اما زمانی که کاربران لوازم جانبی را به طور جداگانه خریداری می‌کنند، دیگر نمی‌توان بهبود محیط زیست را انتظار داشت. همچنین این انتقاد نیز به شرکت‌های بزرگ وارد که است آن‌ها آداپتورهای رایگان یا حتی هدفون برای کاربرانی که به آن‌ها نیاز دارند ارائه نمی‌دهند ولی قیمت کامل گوشی‌ها را دریافت می‌کنند و حتی برای جبران این موضوع تخفیف ارائه نمی‌کنند. پس آشکار است که ممکن است افزایش حاشیه سود انگیزه اصلی شرکت‌ها برای حذف لوازم جانبی نباشد اما قطعا یکی از مهم‌ترین انگیزه‌هاست!

جالب اینکه، پیش از اینکه سامسونگ دست به این اقدام بزند، اپل را بخاطر حذف جک هدفون تا مدت‌ها به سخره می‌گرفت. اما چند سال بعد این شرکت تصمیم گرفت گوشی‌های سری گلکسی نوت ۱۰ را بدون جک هدفون روانه‌ بازار کند. سامسونگ پس از این اتفاق، تمامی ویدیوهای تمسخرآمیز را حذف کرد اما کاربران آن‌ها را یافتند و بار دیگر در فضای مجازی آپلود کردند.

مرتبط با : اپلسامسونگ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز