ساخت بزرگ ترین هواپیمای جهان توسط یک استارتاپ آمریکایی

در دورانی که انرژی‌های تجدیدپذیر اهمیت زیادی پیدا کرده‌اند، نیاز به توربین‌های بادی با پره‌های بسیار بزرگ نیز روز به روز در حال افزایش است. جابه‌جا کردن پره‌های غول‌آسای این گونه توربین‌ها کار ساده‌ای نیست و همواره با مشکل مواجه بوده است، ولی اکنون یک استارتاپ آمریکایی معتقد است که راه حل را پیدا کرده و آن چیزی نیست جز یک هواپیمای غول پیکر که بتواند بزرگ‌ترین پره‌های توربین را با خودش حمل کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طول پره توربین‌های بادی گاهی به اندازه طول یک زمین فوتبال است و اگر بتوان این پره‌ها را به راحتی جابه‌جا کرد این امکان به وجود می‌آید که تولید انرژی به وسیله باد نیز افزایش پیدا کند. به همین منظور استارتاپ آمریکایی رادیا (Radia) به تازگی اعلام کرده برای ساختن بزرگ‌ترین هواپیمای جهان برنامه‌هایی در دست اقدام دارد.

این هواپیمای غول‌آسا که ویندرانر (WindRunner) نام گرفته می‌تواند به راحتی پره‌های بزرگ را از محلی به محل دیگر منتقل کند. ویندرانر 108.5 متر طول و 24 متر ارتفاع دارد و فاصله دو سر بال‌های آن به 79.5 متر می‌رسند. برای این‌که بتوانید ابعاد این هواپیما را به خوبی در ذهن‌تان مجسم کنید، باید گفت طول آن تقریباً به اندازه طول یک زمین فوتبال آمریکایی است. این اندازه فوق‌العاده باعث می‌شود ویندرانر بتواند محموله‌ای به وزن بیش از 80 تن را حمل کند که 12 برابر بیشتر از ظرفیت بار بوئینگ 747 به شمار می‌آید.

راز آسمان پایتخت

البته به کارگیری هواپیمای ویندرانر نیاز به زیرساخت‌های ویژه‌ای دارد، از جمله این‌که در کنار کارخانه‌هایی که پره توربین‌ها را تولید می‌کنند باید باندهای پروازی به طول تقریباً 2 کیلومتر وجود داشته باشد تا ویندرانر بتواند عملیات تیک آف و فرود را با موفقیت انجام بدهد.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز