زیبایی های ارومیه را از دست ندهید

تورهای مسافرتی لحظه آخر

گوشه و کنار سرزمین زیبای ایران، مملو از جاذبه‌های‌ منحصر به فرد است. ارومیه با بیش از 3000 سال قدمت مانند سایر شهرهای ایران شگفتی‌های خاص خود را دارد. تاریخ و طبیعت زیبای ارومیه، آن را به یک گزینه ارزشمند برای رزرو بلیط هواپیما به منظور دیدن این شهر تبدیل کرده است. قلعه کاظم داشی مربوط به جنگ جهانی اول، موزه ارومیه، جزیره اشک، مسجد جامع ارومیه، آبشار سلوک و دریاچه مارمیشو از جمله زیبایی‌های تاریخی و طبیعی ارومیه است. معمولا شهریور، یکی بهترین ماه‌ها جهت رزرو بلیط هواپیما تهران ارومیه و سفر به این شهر زیبا است.

کاماپرس در ادامه این گزارش به معرفی زیبایی‌های این شهر تاریخی پرداخته است.

ارومیه-کاماپرس

جزیره زیبای کبودان

جزیره کبودان، یکی از جزایر دریاچه ارومیه است که در سال 1346 توسط سازمان محیط زیست به عنوان یک منطقه حفاظت شده اعلام شد. انواع پستانداران مانند موش، قوچ، گوسفند و جگوار در پارک 32 هکتاری کبودان زندگی می‌کنند. این جزیره دارای پوشش گیاهی استپی بوده و قسمت‌هایی از آن پوشیده از سقز و جنگل‌های بادام کوهی و همچنین گیاهانی مانند گوجه‌فرنگی وحشی، یولاف وحشی، ارس و دم اسب است. جزیره کبودان همچنین زیستگاه انواع پرندگان از جمله فلامینگو، پلیکان، صدف‌های معمولی و مرغ دریایی است. کبودان، تنها جزیره دریاچه ارومیه است که در تمام طول سال آب شیرین دارد.

زیبایی مسحور کننده در مارمیشو

مارمیشو یک زیستگاه آبی، کوهستانی و جنگلی است که در دورترین نقطه شمال غربی کشور و نزدیک مرز ایران و ترکیه قرار دارد. دریاچه آبی فوق­العاده زیبایی در این منطقه قرار دارد. مارمیشو، زیستگاه موجودات آبزی مانند قزل­آلا و انواع پرندگان مهاجر است. گیاهان و جانوران مختلفی در منطقه جنگلی مارمیشو زندگی می‌کنند. آبشار فصلی مارمیشو در کنار دریاچه در مجاورت رودخانه نازلوچای قرار دارد. این آبشار فصلی است و در فصول مرطوب از میان صخره‌های کوه‌های اطراف به رودخانه نازلوچای سرازیر می‌‌شود.

راز آسمان پایتخت

دریاچه مارمیشو-کاماپرس

جزیره اشک، زیستگاه نادرترین گوزن جهان

جزیره اشک در جنوب شهر کبودان در 40 کیلومتری بندر گلمانخانه واقع شده و بیش از 2000 هکتار وسعت دارد. این جزیره دارای چشمه آب شیرین بوده و یکی از جالب­ترین زیستگاه‌های پرندگان بومی و مهاجر از جمله فلامینگو و شلدک معمولی است. جزیره اشک از نظر پوشش گیاهی مانند جزیره کبودان است. همچنین گوزن زرد ایرانی که یکی از کمیاب­ترین حیوانات دنیاست، در این جزیره زندگی می‌کند. این جزیره در پارک ملی دریاچه ارومیه قرار دارد و بدون مجوز از سازمان محیط زیست نمی‌توان وارد آن شد.

آبشار سلوک ارومیه

این آبشار در روستای سلوک در 32 کیلومتری غرب شهر ارومیه بر فراز تپه‌های سرسبز مرز ایران و ترکیه و در دامنه کوه برده­رش واقع شده است. این دره دارای چشم­اندازی فوق­العاده است و به آبشار زیبای سلوک منتهی می‌شود. ارتفاع آبشار تقریباً 76 متر است و کوه‌های برفی رشته کوه زاگرس، آب آن را تأمین می‌کند. این آبشار زیبا یکی از جاذبه‌های طبیعی ارومیه است که دوستداران طبیعت را ترغیب به رزرو بلیط هواپیما به مقصد ارومیه می‌کند.

آبشار سلوک- کاماپرس

رزرو ارزان‌ترین بلیط هواپیما به مقصد ارومیه

اگر قصد سفر به ارومیه دارید، می­توانید در وبسایت آس چارتر (https://ascharter.ir) نرخ ارزان‌ترین بلیط هواپیما تا 30 روز آینده را مشاهده کنید. کارشناسان آس چارتر، قادر به ارائه پشتیبانی حرفه‌ای در تمامی ایام هفته هستند تا بهترین تجربه را برای یک سفر فراموش نشدنی برای شما فراهم کنند. هدف آس چارتر، ارائه خدمات عالی به مشتریان هنگام رزرو بلیط هواپیما به اقصی نقاط ایران است. علاوه ‌بر رزرو بلیط هواپیما، در مجموعه آس چارتر امکان رزرو بلیط اتوبوس، رزرو تور و دریافت بیمه مسافرتی نیز وجود دارد. آس چارتر در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، توییتر و آپارات نیز حضور و فعالیت دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : آس چارتر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “زیبایی های ارومیه را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز