زیباترین خانه های ساخته شده در غار / بازگشت انسان به عصر حجر

تور لحظه آخری-کاماپرس

زندگی در غار شاید تصورات را به عصر حجر ببرد، اما طراحی خانه در چنین مکان‌های بکری از پروژه‌های مورد علاقه معماران است. از سوی دیگر بسیاری از اقشار خاص جامعه ترجیح می‌دهند با زندگی در غار تجربه‌های متفاوت‌تری را کسب کنند. کاماپرس در این مطلب به معرفی لوکس‌ترین خانه‌های ساخته شده در غار می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

غار تاریخی فینکا، مایورکا، اسپانیا

باورکردنی نیست، اما در این خانه امکانات بی‌نظیر و لوکس از جمله سینمای سرپوشیده و روباز، دو استخر بزرگ و یک تاکستان با امکانات شراب سازی تعبیه شده است. طراحی داخلی جذاب با بهره‌مندی از پنجره‌های قوسی بزرگ فضای نشیمن را پر از نور کرده و همچنین منظره‌ای زیبا از فضای بیرونی ارائه می دهد. این ملک با قیمت نجومی ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار یورو معادل ۴.۳ میلیون دلار برای فروش گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

مخفیگاه کوه‌های مول، آریزونا، ایالات متحده آمریکا

این غار و زمین‌های اطراف آن در سال ۱۹۸۵ توسط یک زوج خلاق خریداری شد. کتی و رندی کلارک به دنبال عشق خود به زندگی روستایی و حیات وحش یک خانه شگفت در ارتفاع بالا در داخل یک حفره عظیم ساختند که از تمام امکانات رفاهی لازم‌ برای زندگی و حتی فراتر از آن بهره‌مند شده است.

خانه غار دیمتر، سانتورینی، یونان

صخره‌های معروف سانتورینی، واقع در یونان، پر از غارهایی هستند که حالا به‌عنوان خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. به گفته کارشناسان محلی، زندگی غارنشینی در این منطقه در زمان فقر شدید رواج پیدا کرد و امروزه مورد استقبال افراد ثروتمند قرار گرفته است.

غار بکهام کریک، آرکانزاس، ایالات متحده آمریکا

غار طبیعی بکهام کریک در آرکانزاس و در موقعیتی مشرف به دره قرار گرفته و اغلب به‌عنوان یک مکان «بی‌مانند» توصیف می‌شود. این اقامتگاه به‌سبک غارنشینی با مبلمان مدرن بازسازی شده و یک سالن بزرگ استراحت، آشپزخانه، اتاق غذاخوری، ۱۹ اتاق خواب و ۲۱ حمام را در خود جای داده است.

کاسا تیرا، اندلس، اسپانیا

کاسا تیرا جذاب، با فضای داخلی خیره کننده‌اش، می‌تواند لقب یکی از زیباترین غارهای مسکونی جهان را به خود اختصاص دهد. این خانه در واقع توسط یک شرکت معماری اسپانیایی طراحی شده ‌و قدمت آن به دوران روم باستان بازمی‌گردد، با این حال از تمام امکانات رفاهی مدرن بهره‌مند شده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز