زن خوش‌صدا با ثروت 121 هزار میلیاردتومانی کلاهبردار از آب درآمد!(تصاویر)

لست سکند

زنی که در 29 سالگی عنوان جوان ترین میلیاردر خودساخته جهان در عرصه استارتاپی را از آن خود کرده بود و با صدای خاص – صدایی عمیق و غیرعادی – خود در مخاطبان جلب توجه می کرد، حالا عنوان ابر کلاهبردار را به خود اختصاص داده است.

به گزارش کاماپرس، زن جوانی که باور و الگوی بسیاری از طرفداران کسب وکارهای استارتاپی بود سرانجام ناخوشایندی برای خود رقم زد و باورهای فراوانی را شکست.  از اوج تا سقوط الیزابت هولمز ، ستاره درخشان کسب وکارهای نوین آمریکا فاصله ای کوتاه بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار جذاب و خواندنی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

روزنامه هفت صبح به نقل از هفته نامه کارنگ در این باره نوشت؛ استارتاپ آزمایش خون ترانوس و بنیان گذار آن، خانم الیزابت هولمز، زمانی به شکلی چشمگیر ستایش می شدند و از وعده آن ها برای ایجاد تحول در آزمایش های تشخیصی استقبال عجیبی می شد.

راز آسمان پایتخت

زن جوانی با یقه اسکی مشکی و صدای عمیق و غیرعادی!

این خانم جوان به پیروی از استیو جابز، یکی از قهرمانانش، اغلب یقه اسکی مشکی می‌پوشید و هرگز به تعطیلات نمی رفت. هولمز همچنین به خاطر صدای عمیق و غیرعادی خود که برخی از کارکنان سابق ترانوس معتقدند جعلی است، جلب توجه می کرد.

شرکت ترانوس که در دوره ای به عنوان پدیده سیلیکون ولی شناخته می شد و توانسته بود به استارتاپی میلیارد دلاری بدل شود، حالا با انبوه اتهامات مواجه است.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

تحقیقات پلیس فدرال بعد از مشکوک شدن به شیوه های شرکت به سرعت شروع شده و حالا هولمز به جرم کلاهبرداری در مظان اتهام است. وکلای هولمز تلاش دارند نشان دهند که او واقعا به فناوری آزمایش خون خود اعتقاد دارد؛ زنی مرموز و حالا تا حدی بدنام که کارکنان سابقش درباره او می گویند به شدت وسواس محرمانه نگه داشتن همه چیز را دارد و البته انتظار از کارکنانش برای ارادت تام!

ثروت 121 هزار میلیارد تومانی میلیاردی خانم هولمز

او در سال ۲۰۱۴ جوان ترین میلیاردر زن خودساخته جهان لقب گرفت و ثروت خالص وی بالغ بر 4/5 میلیارد دلار (با دلار 27 هزار تومانی بالغ بر 121 هزار میلیارد تومان!) بود.هولمز یکی از زنان انگشت شماری بود که رهبری یک تک شاخ در سیلیکون ولی را بر عهده داشت.

ترانوس استارتاپ آزمایش خون بود. هولمز ادعا می کرد برخاف آزمایش های سنتی خون که اغلب به چند شیشه کوچک خون نیاز دارد، می تواند آزمایش انواع بیماری ها را با گرفتن خون از یک انگشت انجام دهد.  ترانوس همچنین قول داده بود که آزمایش‌هایش ارزا ن‌تر، سریع‌تر و دقیق‌تر از آزمایش‌های سنتی خون است.

ارزش این شرکت در دوران اوج خود به ۹ میلیارد دلار رسیده بود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “زن خوش‌صدا با ثروت 121 هزار میلیاردتومانی کلاهبردار از آب درآمد!(تصاویر)

  1. امیر حسین گفته:

    آفرین به این خانم. واقعا از عجایب هست توی این سن بتونه همچنین ثروتی اونم خودساخته داشته باشه!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز