زمزمه های دور زدن کارمزد کارتخوان ها

به‌تازگی بانک مرکزی قوانین جدید کارمزدها را اعلام کرده است. بر این اساس تراکنش‌های دستگاه‌های کارت‌خوان شامل کارمزد شده و از صاحب کارت‌خوان اخذ می‌شود. تا پیش از این تمام کارمزد بر عهده بانک پذیرنده بود. دریافت تمام وجه کارمزد از صاحبان کارت‌خوان زمزمه دور زدن کارمزدها را به گوش می‌رساند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس کارمزد برای تراکنش‌های تا سقف 600 هزار تومان، 120 تومان است. برای تراکنش‌هایی با مبلغ بالاتر نیز کارمزد به صورت پلکانی و تا سقف تعیین شده افزایش پیدا می‌کند. با تغییرات انجام شده هم‌چنان بانک پذیرنده بیشترین میزان کارمزد را پرداخت می‌کند. این کارمزدها به روز نگه داشتن سخت افزاری و نرم افزاری شبکه پرداخت را برای بانک‌ها آسان می‌کند. به علاوه تأمین هزینه‌های احراز هویت، جلوگیری از کلاه‌برداری و مدیریت ریسک پرداخت‌ها را برای بانک ساده‌تر می‌کند.

با توجه به اینکه در قانون جدید تمامی کارمزد بر عهده صاحب کارت‌خوان بوده و میزان پرداخت دارند کارت صفر است، بسیاری از افراد سعی در دور زدن این قانون دارند. برخی از فروشندگان سعی می‌کنند به جای استفاده از کارت‌خوان شیوه‌های دیگری را به کار گیرند. به عنوان مثال از مشتریان درخواست می‌کنند که از طریق کارت به کارت، ساتنا یا پایا پرداخت را انجام دهند.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

به گزارش سایت روزنامه دنیای اقتصاد استفاده از دستگاه‌های کش‌لس نیز بسیار داغ شده است. این دستگاه‌ها نوعی ای تی ام جیبی مجهز به سیستم عامل اندروید هستند. نرم‌افزارهای مختلف را می‌توان بر روی این دستگاه نصب کرد و به‌راحتی عملیات کارت به کارت را از طریق آن انجام داد. با استفاده از کش‌لس می‌توان تراکنش‌های 10 میلیون تومان و کمتر را انجام داد و از این طریق کارمزدها را دور زد. به جهت بالا رفتن تقاضا برای این دستگاه در هفته اخیر قیمت آن به‌صورت انفجاری افزایش یافته است. با توجه به اینکه این قانون نوپا است، مدتی زمان برای تکامل، اصلاح و پذیرش آن وجود دارد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز