زمزمه‌های افزایش حقوق و‌ دستمزد کارگران در نیمه دوم ۱۴۰۲

جلسه شورای عالی کار فردا دوشنبه ۸ آبان با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی برگزار می‌شود.

به گزارش کاماپرس، پس از تأخیر یک ماهه در برگزاری جلسه شورای عالی کار، فردا دوشنبه ۸ آبان این جلسه با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی و با هدف تصمیم‌گیری در خصوص وضعیت حقوق و دستمزد کارگران تشکیل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

صولت مرتضوی وزیر کار 6 مهر ماه در این باره مطرح کرده بود که مساله ترمیم دستمزد کارگران در حال بررسی است و نتایج آن تا هفته آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

راز آسمان پایتخت

به گزارش اکو ایران، درخواست ترمیم دستمزد کارگران و برگزاری جلسه شورای عالی کار بارها از سوی نمایندگان کارگری مطرح شده ولی تاکنون جلسه‌ای در این رابطه برگزار نشده بود. با این حال این جلسه فردا دوشنبه 8 آبان و بعد از تأخیری یک ماهه برگزار می‌شود و قرار است طی آن کارگران درخواست خود را مطرح کنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

4 دیدگاه برای “زمزمه‌های افزایش حقوق و‌ دستمزد کارگران در نیمه دوم ۱۴۰۲

  1. امید گفته:

    یا رب مددی. سلام حقوق من را شورای عالی کار طوری تعیین کردکه لباس های پاره مردم را بخرم وبپوشم و در30مترجاماهی 7میلیون تومان اجاره میدهم به ناحق و اینکه خوراکی هم نان خالی واب میخورم واینکه مسکن ملی ثبت نام کردم ولی پول ندارم . چرا خانه 10متری برای افرادی که پول ندارند.نمیسازند؟واینکه سودسهام عدالتم را نمی‌دهند که دندانهایم را درست کنم و خیابان‌ها انقدرخراب است که ویلچرمادرم هرسال میشکند

  2. آیناز گفته:

    با سلام
    کمی تفکر به متن زیر اگر مسئول هستید.
    کسی که حقوق کارگران را تعیین می‌کند باید انقدر درک فهم و شعور داشته باشد که یک کارگر خانواده چهار نفری حداقل اگر یک وعده غذای گرم بخورد (یک عدد مرغ کوچک 120 هزاریک کیلو برنج متوسط 120 هزار با مخلفات تقریباً ۳۰۰ هزار تومان در می‌آید) برای ۴ نفر در منزل غذای لاکچری نیست بگیم که نخوره، در ماه باید 9 میلیون هزینه کنه (فقط برای یک وعده در روز دو وعده هم هوا اگر آن هم پولی نباشد)
    بعد این خانواده مسکن، بهداشت ، پوشاک ،تحصیل، و…هم لازم دارد.
    اگر هر کدام این مورد را مثل هزینه خوراک با حداقلها در نظر بگیریم باید حقوق دریافتی یک کارگر در ماه با دلار 50 هزارتومان کف 50 میلیون تومان باشد. تازه اگر دلار ثابت باشد. یا به عبارت دیگر 1000 دلار در ماه حداقل حقوق برای یک خانواده چهار نفر لازم است.
    آقای مسئولی که حقوق را تعیین می کنید خودتان یک ماه فقط برای هزینه خودتان (یک نفر ) ریز کنید بعد بیایید حقوق 40 میلیون نفر را تعیین کنید.
    بعد از جامعه سالم بودن را انتظار داشته باشید. هر چه قدر این فاصله ها زیاد باشد جامعه ای ناسالم تررررررررر خواهید داشت/

  3. کاظم گفته:

    برای آزمایش فقط یک ماه مسئولین با حقوق کارگری زندگی کنند
    بفهمند چه بر سر جامعه کارگری آورده اند

  4. لیلا گفته:

    آبی از این جماعت گرم نمیشه. دلیلشم معلومه اینا سواد درست و حسابی ندارن و نمیتونن حساب کتاب کنن. وگرنه با یه حساب ساده متوجه میشدن تو این گرونی نمیشه با 7 میلیون 30 روز ماهو سر کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز