افزایش حقوق کارگران کی پرداخت می‌شود؟

لست سکند

همزمان با تصویب افزایش حقوق 1401 توسط شورای عالی کار، میزان حق مسکن کارگران هم به 650 هزار تومان رسید. این مبلغ نسبت به سال گذشته رشد 200 هزار تومانی داشته و در قالب افزایش حقوق به کارگران پرداخت خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار حقوق و دستمزد، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید

به گزارش کاماپرس، به نظر این افزایش حقوق از اردیبهشت ماه در فیش حقوق کارگران اعمال خواهد شد. زیرا روند تصویب مصوبه افزایش کمک هزینه مسکن در شورای عالی کار نشان دهنده این است که از سال 1398 تاکنون، افزایش حق مسکن کارگران چند ماهی تاخیر داشته و اغلب در فیش حقوقی اردیبهشت ماه اعمال شده است. البته سال گذشته وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مصوبه رشد حق مسکن شورای عالی کار را در فروردین ماه با قید فوریت به هیئت دولت ارائه داد تا هر چه سریع‌تر این موضوع در حقوق کارگران اعمال شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

بررسی روند رشد حق مسکن در حقوق کارگران

بررسی سابقه حق مسکن کارگران از سال 1397، نشان دهنده رشد این مبلغ است. حق مسکن کارگران در سال 1397، مبلغ 40 هزار تومان بود که برای سال 1398 به 100 هزار تومان رسید. اما این حق برای کارگران در سال 1399 رشد 200 هزار تومانی داشت و در واقع در فیش حقوقی کارگران 300 هزار تومان شد. رشد حق مسکن کارگران در سال 1400 معادل 150 هزار تومان بود و به مبلغ 450 هزار تومان رسید. امسال هم حق مسکن نسبت به سال گذشته 42 درصد رشد پیدا کرده و در فیش حقوقی کارگران 650 هزار خواهد شد.

لازم به ذکر است که با توجه به تصویب افزایش حق مسکن کارگران از فروردین ماه در شورای عالی کار، هر زمان که هیئت دولت این موضوع را تصویب کند، کارفرمایان ملزم به پرداخت مبلغ اضافه شده ماه‌های قبل هم هستند. در واقع تصویب دیرهنگام هیئت دولت این مبلغ را برای کارفرمایان معوق خواهد کرد و باید پرداخت این معوقات در فیش حقوقی ماه‌های بعد اعمال شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز