مستمری بگیران تامین اجتماعی اردیبهشت ماه منتظر افزایش حقوق باشند

لست سکند

میرهاشم موسوی اعلام کرده که مواد 96 و 111 قانون کار درباره افزایش حقوق بازنشستگان اعمال خواهد شد و با توجه به این موضوع و همکاری دولت، از اردیبهشت ماه حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی بالا خواهد رفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ حقوق و دستمزد، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اخیرا جلسه‌ای بین موسوی با معاونان سازمان تامین اجتماعی، رئیس و اعضای هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران و همچنین مدیریت اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری برگزار و در آن درباره افزایش حقوق مستمری بگیران در ماه آینده تصمیم گیری شد. به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، فرآیند افزایش حقوق مستمری بگیران با همکاری دولت در ماه آینده اجرایی می‌شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

طبق آخرین اخبار، اعمال ماده‌های 96 و 111 افزایش حقوق بازنشستگان با بررسی کارشناسی درباره بالا رفتن مستمری بازنشستگان حداقل بگیر اعمال خواهد شد. برای افزایش حقوق سایر سطوح، جلسات کارشناسی و بحث و تبادل نظرها ادامه خواهد داشت.

مشکلات عمده مستمری بگیران تامین اجتماعی

براساس آمار و اطلاعات موجود، تعداد مستمری بگیران اصلی تامین اجتماعی تقریبا 4 میلیون و 355 هزار نفر است. تمامی این جمعیت در سال جاری مشمول افزایش حقوق می‌شوند. با احتساب افرادی که تحت تکلف این گروه از مستمری بگیران هستند، تقریبا بیشتر از 44 میلیون نفر از جمعیت کشور عضو تامین اجتماعی محسوب می‌شوند.

سال گذشته بازنشستگان نه تنها با مسئله کم بودن مبلغ پرداختی، بلکه با اعطای به موقع عیدی‌ها و … هم مشکل داشتند. عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی برای سال 1401 دیرتر از گروه‌های دیگر واریز شد. ضمن اینکه این گروه از رقم پرداختی حقوق خود هم رضایت ندارند و معتقدند در شرایط کنونی و با وجود تورم شدیدی که در کشور وجود دارد، مبلغ پرداختی به آن‌ها ناچیز و کم است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

16 دیدگاه برای “مستمری بگیران تامین اجتماعی اردیبهشت ماه منتظر افزایش حقوق باشند

  1. امین اله مرادیان گفته:

    درود بر شما بازنشسته های ادارات و سازمان های دولتی
    بحث افزایش حقوق به کنار،
    پس از سی سال اشتغال در ادارات دولتی بصورت رسمی در بازنشستگی عنوان
    “بازنشسته”
    زیبنده ی کارمند سی سال خدمت ادارات دولتی می باشد.
    … آنها صرفا بیمه پرداز تامین اجتماعی بوده اند، و اکنون پس از سی سال خدمت نباید
    “مستمری بگیر”
    خطاب گردند و لذا بنده اعتراض دارم .

  2. سارا گفته:

    عیدی روچرامساوی نمیدن حداقل یه لطف باشه همه نیاز دارن به عید ی یکیو۸۰۰ یکیو۱۶۰۰ منصف نیست همه رو یه میزون بدن اونم با این تورم که همش درحال تغییره

  3. ُسیدعلیرضاسجادی گفته:

    سلام حقوق مستمربگیران و وکارافتاده تامین اجتماعی خیلی کم است بایداضاف بشودوسایل زندگی گران شده حقوق کم است باسختی زندگی می کنیم وسایل ارزان کند دیگرظلم نکند

  4. بابک صفری تورج گفته:

    هرگونه تخلف از مقررات ۹۶ و ۱۱۱ مصداق بارز ظلم و پایمال نمودن حق الناس است. امید است متولیان تعیین دستمزد، با توجه به افزایش تورم افسار گسیخته در سال های اخیر، حقوق ها را افزایش دهند. تامین منابع بودجه به عهده کمیته تعیین دستمزد نیست، وظیفه کمیته دستمزد عمل به مفاد قانونی مقررات ۹۶ و ۱۱۱ بر اساس تورم واقعی است.
    پس با تضییع حقوق بازنشستگان به خاطر منافع شخصی خود را به گناه کبیره آلوده نسازید.

  5. احمد صیدی گفته:

    تامین اجتماعی یک مجموعه خصوصی است و با پرداخت حق بیمه اداره می‌شود و افزایش حقوق نیز باید بر مبنای پرداخت حق بیمه و تورم باشد .

  6. حسن عامری گفته:

    افزایش هزینه های زندگی که در ماده ۹۶ آمده برای سایر سطوح مزدی چه شاغل و چه بازنشسته یکسان است بلکه ۳بازنشستگان بیشتر هم هست پس مصوبه شورای عالی کار کف افزایش حقوق سالیانه بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی هست

  7. علی گنجی گفته:

    درود
    شک نیست که این یک دسیسه ای بوده است که توسط سازمان انجام شده و ویرگول را با سوء نیت و برای برهم زدن افزایش سنواتی طبق روال قانونی ماده 96 و برخلاف مصوبه شورایعالی کار انجام بدهند ما بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی اکیدٱ درخواست پیگیری این تقلب آشکار را مینمائیم که پشت پرده دست چه کسانی در کار بوده است. آقای موسوی که به اصل لایحه بودجه مراجعه نمیکنید چطوری میخواهید سکان هدایت سازمان بزرگ تأمین اجتماعی را در دست خود بگیرید بهتر نیست که به همان کمیته امداد برگردید و صندلی مدیر عاملی را در اختیار مدیری توانا و آشنا به امور بیمه ای و قوانین کار بدهید.

  8. بازنشسته حداقل بگیر گفته:

    دیگه جناب مدیر عامل یکماه افزایش هاراعقب نیاندازید طبق تمام بازنشستگان کم یا زیاد جدولشان هم چاپ شده وفروردین هم اعمال افزایش انجام شده بزرگوار یکماه عقب افتادن افزایش ظاهرا برای خیلی ها بچشم نمیاید ولی بازنشسته تامین اجتماعی انقدر شکننده هست که واقعا نیازشان میباشد وانتظار این بود الحساب افزایش هارا درفروردین پرداخت میکردید به زخمی میزدند واقعا چرا با این ادمها اینقدر سخت گیری وقناعت بنفع سازمان میشود بنظر جایز نیست که ازماه اول چشم پوشی وحقوق همان پارسال را لحاظ کنید خدا خیرتان دهد

  9. محمد تقی نادری گفته:

    سلام و روز بخیر

    وقتی مبنای افزایش حقوق مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی مستندات مصوبه شورای عالی کار در هر سال و سال ۱۴۰۱ باشد بنابر استدلالات حقوقی که مورد قبول قانون گذار و دکترین حقوقی نیز می باشد به یقین بنابر:

    ۱)وحدت ملاک از مصوبه شورای عالی کار سالهای قبل و سال ۱۴۰۱
    ۲) مقررات ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی
    ۳)مقررات ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی و افزایش هزینه های زندگی
    ۴) رعایت حقوق مکتسبه در افزایش حقوق هر سال(بیش از ۱۲ سال متوالی)

    افزایش حقوق مستمری بازنشستگان سایر سطوح برای بیش از ۳۸٪ حق مسلم آنان است

    بدرستی باید عرض کرد
    افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح تا ۳۸٪ وفق مقررات قانون تامین اجتماعی حق مسلم آنان است.
    تعدی از مقررات ذکر شده معنونه خلاف عرف و رویه افزایش حقوق مستمری ها در هر سال، تخلف از مقررات قانونی و نادیده گرفتن حقوق مکتسبه بازنشستگان است

    که این 🤔🤔🤔
    تخلف آشکار در اجرای مقررات :
    ۱)قانون امری
    ۲) عرف
    ۳) رویه
    ۴) حقوق مکتسبه
    ظلم آشکار در حق بازنشستگان سایر سطوح است

    والسلام

  10. مهدی گفته:

    همه ساله نه حق بازنشستگان ونه حقوقشان به موقع پرداخت می شود مدیرانش هم فقط فکر خودشان اول وبعد پرسنل سازمان هستن اگر هم کسی قبول نداره حقوق آنها باسایر بازنشستگان را مقایسه بکنه ولی تو مملکت ما کی به کیه؟

  11. رزمنده گفته:

    ای آقای موسوی قربان جدبزرگوارمان شمارابه خدا یک فکری به حال بازنشستگانی کنید که 30 تا 35 سال دردستگاههای اجرائی بیمه پردازی داشته اند ولی درقیاس با همتای خوددرصندوق کشوری تفاوت چشمگیری دارند این تبعیضات بویژه حق ایثارگری راحل کنید. به امیدگوشی شنوا که نیست!!!!!!؟؟؟؟؟

  12. فلاح گفته:

    دو ناعدالتی
    1- افزایش حقوق باز نشسته ها در سال قبل باعث شده که بازنشسته های امسال (اواخر سال 1400) حقوق شان کمتر بشود؟برای حبران آن ، چه اقدامی می کنند؟
    2- بازنشسته هایی که کمتر حق بیمه پرداخت کردند ، درصد افزایش حقوق شان بیشتر شده.چرا؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز