ریزش بورس در پی وعده‌های بلاتکلیف دولت

شاخص کل بازار بورس امروز هم با افت 18 هزار و 226 واحدی نسبت به دو روز گذشته، به محدوده یک میلیون و 375 هزار و 734 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با دو روز قبل 6 هزار و 43 واحد کم شد و در محدوده 370 هزار و 427 واحدی قرار گرفت. به نظر فعالان بورس علت اصلی این ریزش‌های مداوم بازار همچنان به عدم اجرای وعده‌های دولتی و خروج پول حقیقی از بازار برمی‌گردد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورسی اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، برخی کارشناسان بورس معتقدند که این بازار به دلیل ریزش‌های مداوم از مردادماه سال گذشته تاکنون ارزنده‌تر شده، اما ادامه این روند باعث کاهش اطمینان سرمایه گذاران خواهد شد. اجرا نشدن وعده‌های دولتی، عدم بازارگردانی سهام و خروج پول حقیقی از بورس به سمت بازار رمزارزها دلایل عمده این کاهش مداوم شاخص کل بورس محسوب می‌شود. طبق اطلاعات موجود، ارزش بورس تهران سال گذشته در زمان مشابه 70 هزار هزار میلیارد ریال بود که اکنون به مرز 54 میلیون و 930 هزار میلیارد ریال رسیده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

بازار بورس امروز شاهد 899 هزار و 869 معامله به ارزش 76 هزار و 133 میلیارد ریال بود. در واقع معاملات امروز بازار بورس 7.31 میلیارد سهم حجم خورد. امروز بیشترین اثر را نمادهای «فملی»، «فولاد» و «شپدیس» بر شاخص کل بازار بورس داشتند. بیشترین افزایش قیمت پایانی هم مربوط به نمادهای «دفرا»، «زدشت» و «قنیشا» بود.

حضور مردم در بورس با فراهم شدن ابزارهای لازم

یکی از ایرادهایی که کارشناسان به بورس تهران وارد می‌کنند این است که صندوق‌های مختلف بازارگردانی، تامین مالی و صندوق‌های با درآمد ثابت کم هستند. بنابراین مردم مجبورند که به صورت مستقیم خودشان به خرید سهام شرکت‌ها بپردازند و این عامل علاوه بر ریزش بازار، باعث زیان افراد حقیقی هم می‌شود. هنوز مردم به حضور در بازار سرمایه علاقه دارند، به شرطی که ابزارهایی متناسب با حفظ سرمایه اندک آن‌ها فراهم شود.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز