رونمایی ساعت لوکس 70 میلیارد تومانی با تکه های شهاب سنگ

ساعت لوکس 70 میلیارد تومانی با تکه های شهاب سنگ کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

وقتی موضوع درباره یک ساعت لوکس و گران‌قیمت باشد معمولا آن را با روکشی از طلا، شیشه‌های معدنی درجه یک و سایر آیتم‌های باارزش روی زمین تصور می‌کنیم. اما تا به‌حال به اجزای به‌جامانده از آسمان‌ و داشتن یک ساعت با قطعات مختلف از آن‌ها فکر کرده‌اید؟

به گزارش کاماپرس، شرکت ساعت‌سازی گرکو ژنو (Greco-Genève) که بیشتر آن را با ساعت‌های منحصربه‌فرد و ویژه‌اش می‌شناسیم، در جدیدترین محصول آوانگارد خود از تکه‌های یک شهاب‌سنگ قدیمی استفاده کرده است. این شهاب‌سنگ، حدود 5 هزار سال قبل در آرژانتین برای اولین‌بار زمین را لمس کرد و به‌احتمال زیاد، آخرین سرنوشتی که برای خود تصور می‌کرد، تبدیل شدن به یک ساعت لوکس جهانی بود.

ساعت لوکس 70 میلیارد تومانی با تکه های شهاب سنگ کاماپرس

بیشتر بخوانید:

ویژگی‌های ساعت لوکس گرکو ژنو چیست؟

اما فقط استفاده از بقایای شهاب‌سنگ‌ها دلیل ارزش بالای این ساعت و حواشی پیرامون‌اش نیست؛ بلکه علت اصلی آن، حس به‌خصوص و متفاوتی است که با دیدن آن به‌دست می‌آوریم. احساسی شبیه به فیلم‌های آخر الزمانی با ساعتی رسیده از آسمان که قرار است نجات‌دهنده باشد.

راز آسمان پایتخت

استفان گرکو، خالق این ساعت کهکشانی برای هرچه متمایزتر کردن آن یک ویژگی مجذوب‌کننده دیگر نیز به آن اضافه کرد و آن خاصیت فلورسنت بود. درواقع محصول او با قرار گرفتن در طول موج مشخصی از نور، از جمله اشعه یو وی (UV)، اشعه ایکس و حتی نورهای ساختمانی، رنگ متفاوتی به‌خود می‌گیرد.

همچنین این ساعت مقداری از انرژی نور رادر خود ذخیره می‌کند تا در تاریکی نیز همچنان درخشنده باقی بماند. به‌همین‌خاطر، برخی، از تولید جدید گرکو ژنو به‌عنوان یک شاهکار هنری یاد می‌کنند که کارشناسان ساعت را شیفته خود کرده است.

به‌علاوه تولید چنین محصول نوآورانه‌ای مسیر جدیدی را در طراحی ساعت‌های مدرن به ساعت‌سازان نشان می‌دهد. مسیری که در آن تجمل فقط در اقلام ارزشمند مرسوم خلاصه نشده و ردپای رویا را دنبال می‌کند تا محصولاتی به زمین عرضه شود که بعد از ما و به‌یادگار از هم‌نسل‌های ما، در فضا معلق باقی بمانند.

ویژگی‌های ساعت لوکس گرکو ژنو چیست؟ کاماپرس

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

9 دیدگاه برای “رونمایی ساعت لوکس 70 میلیارد تومانی با تکه های شهاب سنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز