رونمایی از رشوه مدیران سابق بانک مرکزی ؛ خودرو BMW و چمدان پر از سکه

روز گذشته پای چند تن دیگر از مدیران بانک مرکزی هم به پرونده اسدبیگی که بیش از 25 روز است کارگران هفت تپه در خیابانهای اهواز خواهان خلع ید او هستند، کشیده شد و رشوه های عجیبی نیز در این پرونده رونمایی شد.

به گزارش کاماپرس؛ «وقتی رشوه‌دهندگان می‌رفتند، می‌فهمیدم به من رشوه داده‌اند!» این جمله‌ای است که روزگذشته «رسول سجاد» از مدیران سابق بانک مرکزی، در دادگاه فساد مدیران ارشد بانک مرکزی در پاسخ به اتهاماتی که بابت رشوه‌گیری به او وارد شده است. او در اظهارنظری عجیب گفته؛ «نمی‌دانسته بدهکاران بانکی به او رشوه می‌داده‌اند و بعد که کیف‌ هدیه‌شان را باز می‌کرده، می‌دیده در آن سکه است.» اما سجاد در این رشوه‌گیری تنها نبود.

روزنامه شرق در گزارش امروز خود به جزییات جلسه دادگاه مدیران بانک مرکزی که با پرونده ارزی مدیران نیشکر هفت تپه گره خورده، پرداخته است. به نوشته شرق؛ این جلسه به قرائت کیفرخواست اتهامات مدیران بانک مرکزی گذشت و پرده از مبالغ میلیاردی رشوه‌هایی که اسدبیگی‌ها میان برخی از مسئولان پخش کرده بودند، برداشت؛ از بانک مرکزی تا وزارت صمت. محسن صالحی و رسول سجاد، دو مدیر سابق بانک مرکزی، در این جلسه دادگاه همراه سایر متهمان کیفرخواستشان خوانده شد. به گفته نماینده دادستان، این دو رشوه‌هایی در قالب صدها سکه و خودروی BMW گرفتند تا به‌اصطلاح کار اسدبیگی‌ها را راه بیندازند.

سیاهه رشوه‌‌گیری‌های سجاد و صالحی

به نوشته شرق؛ سجاد در پرونده هفت‌تپه متهم به دریافت 700 سکه و آپارتمان و شمش طلاست. سیاهه رشوه‌های پرداختی اسدبیگی و همکارانش نشان می‌دهد دست‌هایی در سیستم بانکی و دستگاه‌های دولتی چگونه توانسته پازل یک پرونده قاچاق ارزی بزرگ را تکمیل کند. به گفته نماینده دادستان، متهم مجتبی کحال‌زاده به‌صراحت اظهار کرده شرکت معتمد پارسه و امید اسدبیگی در موارد متعددی مبالغی را به‌صورت سکه و ارز به مدیران سابق بانک مرکزی از جمله رسول سجاد و محسن صالحی پرداخت کرده‌اند؛ به‌طوری‌که یک مرتبه ۵۰ عدد سکه تمام‌بهار آزادی به دستور امید اسدبیگی از سوی یکی از مدیران سابق خود به نام سیدوحید حسینی تهیه و در بانک مرکزی تحویل رسول سجاد شده است.

آریاک سفر

BMW سهم یک فقره رشوه‌گیری

نماینده دادستان همچنین از پوشش‌های این متهم‌ها برای ارتکاب جرم صحبت کرد. متهم محسن صالحی با به‌خدمت‌گرفتن افراد و ایجاد دفتر پوششی تحت عنوان کارگزاری بورس، با کارگزاران بانک مرکزی در این خصوص جلساتی داشته است؛ همچنین مشخص شد محسن صالحی یک ماه قبل از بازداشت، از یکی از کارگزاران بانک مرکزی یک دستگاه خودروی BMW به ارزش یک‌میلیاردو ۶۰۰ میلیون تومان دریافت کرده که سند خودرو به نام شوهرخواهرش یعنی محمدرضا حسینی است که این خودرو شناسایی و توقیف شد.

در این زمینه بخوانید:

 

انتهای پیام

مرتبط با : بانک مرکزی
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “رونمایی از رشوه مدیران سابق بانک مرکزی ؛ خودرو BMW و چمدان پر از سکه

  1. ایرانی گفته:

    مملکت گل و بلبل. کجایی یا علی وقتی در اوج اقتدار نان خشک رو با زانو میشکنی تا افطار کنی مبادا در دوردست ترین نقطه سرزمینهای تحت حکومتت یتیمی سر گرسنه بر زمین نگذارد. واقعا دشمنان حضرت مهدی بعد از ظهور چه کسانی هستند؟!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز