رونمایی از موشک رهگیر اسکای سونیک

لست سکند

شرکت سامانه‌های دفاعی پیشرفته رافائل در پاسخ به آنچه «واقعیت ژئوپلیتیکی» تسلیحات مافوق صوت توصیف می‌کند، یک موشک رهگیر به نام «اسکای سونیک» رونمایی کرده است.

به گزارش کاماپرس و به نقل از برکینگ دیفنس، موشک رهگیر اسکای سونیک نقطه عطفی در تولید موشک‌هایی در این طیف محسوب می‌شود.

شرکت رافائل طی بیانیه‌ای  آورده است: «اسکای سونیک یک پاسخ دفاعی پیشگامانه به تهدید فزاینده موشک‌های مافوق صوت است.» این شرکت قصد دارد طراحی این سلاح را در نمایشگاه هوایی پاریس در هفته آینده به نمایش بگذارد که هدف آن دقیقاً بازار اروپا است.

بیشتر بخوانید:

هر چند، اسکای سونیک هنوز تست نشده است و تنها به صورت مخفیانه مورد بررسی قرار گرفته است. اسکای سونیک مجهز به فناوری «هیت تو کیل» است که نوعی سلاح با انرژی جنبشی است. این سیستم متمایز، مطابق با دیگر سیستم‌های دفاع هوایی و رهگیر موشکی رافائل طراحی شده است و انعطاف‌پذیری بالایی دارد. رافائل این پروژه را به ایالات متحده پیشنهاد کرده که اتفاقاً بازخوردها مثبتی از آن گرفته است.

راز آسمان پایتخت

با توجه به آنکه ایران اخیراً از سلاح مافوق صوت موسوم به فتاح رونمایی کرده است و روس‌ها هم مجهز به موشک‌های مافوق صوت کینژال هستند، آمریکایی‌ها هم متوجه شده‌اند که نباید از قافله عقب بمانند. شایعه شده است که چین و کره شمالی هم به موشک‌های مافوق صوت مجهز هستند.

شرکت رافائل در تلاش است تا بتواند در عرصه بین‌الملل رقابت کند و طبق واقعیت‌های ژئوپولیتیکی تصمیم بگیرد. یووال استاینیتز، رئیس شرکت رافائل طی مصاحبه‌ای گفت: « ما تحولات و تهدیدات نوظهور را در شرایط امنیتی کنونی دنبال می‌کنیم و در حال توسعه پیشرفته‌ترین سیستم‌های دفاعی هستیم. پروژه اسکای سونیک برای دفاع در برابر سلاح‌های مافوق صوت طراحی شده است.»

بیشتر بخوانید:

در بیانیه شرکت رافائل آمده است: « دفاع موفق در برابر تهدیدات مافوق صوت مستلزم یک رویکرد چند وجهی است که نه تنها شامل مقابله با سرعت آن‌ها می‌شود، بلکه به طور مؤثر مسیرهای پرواز غیرقابل پیش بینی آن‌ها را ردیابی، شناسایی و رهگیری می‌کند.»

هدف شرکت رافائل، مقابله با سرعت بسیار بالای موشک‌های هایپرسونیک در کنار خنثی کردن توانایی آن‌ها برای ضربه زدن در ارتفاع‌های پایین است.

اسکای سونیک مجهز به یک سیستم حسگر هماهنگ با قابلیت شناسایی و مکان یابی دقیق تهدید در سراسر مسیرش است. شرکت رافائل هنوز برد دقیق اسکای سونیک را اعلام نکرده است.

شرکت رافائل قرار است از دو محصول دیگرش تحت عنوان گنبد آهنین و فلاخن داوود در نمایشگاه هوایی پاریس رونمایی کند. پرتو آهنین هم دیگر فناوری مدرن رافائل است که به گنبد آهنین متصل می‌شود. این سیستم قرار است در کوتاه مدت راه اندازی شود. شرکت رافائل اعلام کرده است که این سیستم دقت بی‌نظیری در رهگیری راکت‌ها، پرتابه‌های خمپاره‌انداز، موشک‌ها، پهپادها از چندین کیلومتر تا چند صد متر دارد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

18 دیدگاه برای “رونمایی از موشک رهگیر اسکای سونیک

  1. سعید‌آریایی گفته:

    خوشم‌میاد‌که‌ایرای‌ها‌بایک‌قلقلک‌کوچولو‌دشمن‌راپریشان‌ومضطرب‌می‌کنند‌
    حالا‌سلاح‌های‌‌فوق‌سری‌ایران‌را‌که‌نمی‌دانید‌ونخواهید‌دانست‌حتی‌درصورت‌استفاده‌گیج‌می‌شوید‌که‌این‌حادثه‌بزرگ‌ازکجا‌منشا‌گرفته‌‌اونقدر‌هراسان‌باشید‌تا‌روز‌مبارزه🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  2. اتم گفته:

    این که ن تست شده و ن احتمالا تا چند سال آینده عملیاتی بشه اینو فقط برای دلخوش کردن اروپایی ها و اسرائیل ساختن بگن نگران نباشید

  3. محسن گفته:

    🤣😂😁😂🤣😎
    کم نمیارن که
    چه خودشون و چه پیاده نظام و خاطرخواهاشون
    خدا نکنه ایران بگه ما امروز ظهر با خلال دندون، دندونمون را تمیز کردیم
    بلافاصله جنجال به پا می کنند و میگن که ما دیشب تیر چراغ برق قورت دادیم

    • محمدم گفته:

      سلام
      یه عمره ایران هراسی توی منطقه راه انداختن که سلاح بفروشن حالا که ایران موشک هایپرسونیک تولید کرده که کلیه پدافندها را بی اثر کرده و یه جورایی دکان فروش پدافندشون را تخته کرده حالا اونا با پدافند جدید و احتمالا گران‌تر دنبال سود بیشتر هستند

  4. فرود نامداربختیار گفته:

    امروز درکنار تسلیحات پیشرفته اقتصاد و خودکفایی هم کمتراز تسلیحات در جنگها بی تاثیر نیست .بقول دقیقی هم زعفرانی هم پرنیانی

  5. حسین گفته:

    خوب این هم رهگیر هایپر سونیک حالا کارایی شو با چه تست می کنند اربابشون هم از این موشک بی نصیبه

  6. جعفر قلی گفته:

    حالا این موشک را کجا میندازین درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد نهال دشمنی بر کن که رنج بیشمار آرد فکر نان کن خربزه آب است چرا دشمن درست میکنید که باید با موشک امنیت را برقرار کنید

  7. مختار گفته:

    در جایی که سروان غیور اصلی با ۲۴نفر یک لشگر زرهی عراق را ۹۰kmعقب میرانند که مصداق آیات قرآن هست نشان میدهد قدرت اصلی از آن خداو مردان خداست.

  8. قنبر گفته:

    سلام ایران نباید موشکهایی که درست میکنه رونمایی کنه چرا چون اونا ضد همونو درست میکنن باید بزاره ونشون نده به موقع که توی کف بمونن

  9. میلاد گفته:

    جمهوری اسلامی اصلا نیازی به ساخت موشک هایپر سونیک نداشت چون توان شلیک ۱۰ هزار موشک در کمتر از ۲۴ ساعت رو داراست و هیچ سامانه ای در دنیا توان مقابله با این حجم از موشک رو نداره، چرا مثلا اگر کشوری به اندازه چین دور تا دور کشورش رو سامانه دفاعیه بگذاره شاید بتونه نصف این حجم آتش موشک رو رهگیری کنه…
    شما تصور کنید ۱۰ هزار موشک بالستیک ۱/۵ تنی در کمتر از ۲۴ ساعت به سمت تل آویو و حیفا اشدود و … شلیک بشه…
    سامانه ها و موشک ها و صغیر و کبیر شخم میخورن….

    • من گفته:

      داداش اصلا گیریم درسته ما میتونیم ۱۰ هزار موشک توی ۲۴ ساعت بفرستیم روی تل آویو ، به نظرتون اونا فقط میشنین فقط از خودشون دفاع میکنن؟
      یعنی اون ۹۰ الی ۲۰۰ کلاهک اتمی با موشک‌های قاره پیمایی که ساختن رو استفاده نمیکنن؟
      اگه موجودیت خودشون رو در خطر ببینن ایران رو هم نابود میکنن ، و این جنگ هیچ پیروزی نداره ، دوسر باخته.
      ای کاش اینقدر به فکر جنگ نبودیم به جاش به فکر ساخت اقتصادمان بودیم.

  10. مهدی احمدی کهنوج گفته:

    سلام.دوستی نظر داده موشکهای امریکایی دکان هستند.ایران روس وچین قدرت موشکی جهان هستند به دانشمندان کشورم ایران افتخار میکنم..امنیت خط قرمز ما ایرانیان است.

    • اون گفته:

      چرا حرفای دلخوش کنک می‌زنید.
      یعنی چی دکان هستن.
      الان همین چین بیشتر علوم نظامی خودش رو از آمریکا کپی کرده.
      دشمن رو دست کم نگیرید.
      یعنی قبول ندارید متاسفانه ایالات متحده خط اول تولید علوم نظامی و اقتصادی و غیره در جهانه؟
      اگه قبول ندارید برید به آمارها نگاه کنید.
      پس دست کم نگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز