رونمایی از قدیمی ترین آثار تاریخی کنعان، مصر و عهد رنسانس در اکسپوی دبی

نمایشگاه جهانی اکسپوی 2020 دبی فرصتی منحصربه‌فرد برای ارائه آثار اصیل تمدن‌های کنعانی، مصری و عهد رنسانس خواهد بود.

به گزارش کاماپرس، یکی از این آثار نسخه‌ای از الفبای اوگاریت است که نخستین الفبای شاخته‌شده در تاریخ بشریت به شمار می‌رود. اخیراً تابوتی متعلق به یکی از فراعنه نیز در جیزه مصر کشف شده است که قرار است به دبی آورده شود. هم‌چنین، نسخه‌ای سه‌بعدی از مجسمه میکل آنژ موسوم به «داوود» به نمایش گذاشته خواهد شد.

بازدیدکنندگان غرفه سوریه می‌توانند نسخه‌ای از الفبای اوگاریت مربوط به 1400 سال قبل از میلاد را مشاهده کنند و همچنین مراحل پیشرفت در امر خواندن و نوشتن را در بسیاری از مناطق سوریه و تأثیر جهانی آن و ظهور زبان عربی را بررسی کنند. این پدیده، بسیاری از زبان‌های دیگر را نیز تحت تأثیر قرار داد.

مطالب مهم و مرتبط:

بازدیدکنندگان هم‌چنین می‌توانند به قدیمی‌ترین قطعه موسیقی جهان گوش دهند که حدود 3500 سال پیش به زبان اوگاریتی نوشته شده بود. این پدیده، تجربة صوتی و تصویری جذابی خواهد بود.

آریاک سفر

اوگاریت یکی از شهرها بزرگ کنعان بود که در منطقه راس شمراء ا در شمال لاذقیه سوریه امروزی قرار داشت.

درغرفه مصر، بازدیدکنندگان می‌توانند از تابوتی متعلق به یکی از فراعنه مصری بازدید کنند که اخیراً کشف شده است.

غرفه سه‌طبقه مصری‌ها که در بخش «فرصت‌ها» قرار دارد، ارزش تاریخی اصیل و فرهنگ غنی مصر را به رخ می‌کشد. طراحی این غرفه به سبک مصر باستان است و تصاویر معروف فرعون و توت‌عنخ‌آمون در سراسر آن به چشم می‌خورد. در ورودی این غرفه، اهرام مصر به سبک خاصی طراحی شده‌اند.

در غرفه ایتالیا، نسخه سه‌بعدی مجسمه میکل آنژ به چشم می‌خورد.

میکل آنژ شخصیت برجسته‌ای در هنر و معماری در دوران رنسانس در اروپا در قرون 15 و 16 بود. مجسمه 6 متری او، به نام داوود یک اثر هنری معروف است که در سال 1504 تکمیل شد.

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز