رونمایی از خودرو پرنده در عربستان + تصاویر

تورهای مسافرتی لحظه آخر

شرکت انگلیسی ولوکوپتر و گروه نئوم از تکمیل موفقیت آمیز یک سری پروازهای آزمایشی تاکسی هوایی در عربستان سعودی خبر دادند. به گزارش کاماپرس، این اولین باری است که یک خودرو پرنده مجوز پرواز ویژه دریافت کرده و پروازهای آزمایشی را در خاک عربستان انجام می‌دهد.

آزمایشات بر روی این تاکسی هوایی بیش از یک هفته به طول انجامید. این کار مشترک، حاصل تلاش‌های گروه نئوم عربستان و شرکت ولوکوپتر انگلستان با هدف ارائه خدمات حمل و نقل هوایی شهری صورت گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

نئوم تاکسی‌های پرنده ولوکوپتر را تست می‌کند

طرفین از نزدیک برای اطمینان از انطباق کامل مقررات و ایمنی قبل از کمپین آزمایشی با هم در همکاری مستقیم بودند.

راز آسمان پایتخت

ندمی النصر، مدیر عامل نئوم طی مصاحبه‌ای گفت: «پرواز آزمایشی موفقیت‌آمیز این ماشین پرنده، نقطه عطف دیگری در جهت خلق سیستم حمل و نقل نوآورانه در عربستان است. هدف ما این است که الگویی برای مهم‌ترین چالش‌های بشری شویم. این طرح، توسعه سیستم‌های تحرک هوشمند، پایدار و ایمن، قابلیت زندگی و اتصال را در شهرهای سراسر جهان بهبود می‌بخشد و انتشار کربن را کاهش می‌دهد و آینده پاک‌تری را برای همه ایجاد می‌کند.»

عبدالعزیز الدوایلج، رئیس اداره کل هوانوردی غیرنظامی عربستان سعودی هم در مصاحبه‌ای گفت: « این پرواز آزمایشی ایمن و موفق، نشان‌دهنده موفقیت مهم بخش هوانوردی عربستان و گام ثابت دیگری در جهت دستیابی به استراتژی بخش هوانوردی، از طریق نوآوری و استفاده از فناوری های نوظهور برای ایجاد صنایع جدید است که به تولید ناخالص داخلی و ایجاد مشاغل بیشتر کمک می‌کند. سازمان ما متعهد می‌شود الگوهای نوآورانه حمل و نقل هوایی هوایی را در عربستان سعودی ارائه دهد.»

گروه نئوم و شرکت ولوکوپتر دیدگاه‌های مشترکی بر سر ایجاد آینده‌ای بهتر از طریق فناوری نوآورانه و پاک دارند.

این اقدام منحصربه‌فرد،حاکی از عزم راسخ نئوم برای متحول کردن زندگی مردم است. در سال 2021، اولین فاز همکاری نئوم و ولوکوپتر برای همکاری‌های هوایی رقم خورد. از نظر مسئولان عربستانی، نئوم، آزمایشگاه مرکزی سبک زندگی جدید است. فاز آزمایشی این هواپیمای پرنده متمرکز بر بررسی کارایی آن در اقلیم عربستان و همچنین تست کردن سیستم مدیریت ترافیک سیستم هواپیمای بدون سرنشین بود.

بیشتر بخوانید:

این محصول از انرژی‌های تجدیدپذیر تولید شده توسط منابع انرژی خورشیدی و بادی تغذیه می‌شود.

کریستین بائر، مدیر ارشد بارزگانی ولوکوپتر گفت: «بسیار هیجان‌زده هستیم که تلاش‌های 18 ماهه ما به بار نشسته است. برای اولین بار، یک ماشین پرنده را در عربستان سعودی آزمایش کردیم و بودن در نئوم باعث افتخار ما است.»

این ماشین‌های پرنده را می‌توان در در نقش‌های مختلفی مثل تاکسی هوایی و وسایل نقلیه واکنش اضطراری مورد استفاده قرار داد. در مقایسه با بالگردهای موجود، این ماشین‎های پرنده بسیار ارزان‌تر هستند و صدای کمتری هم دارند.

از دیگر مزیت‌های ماشین‌های پرنده نسبت به بالگردها می‌توان به این موضوع اشاره کرد که برای ساخت‌شان نیازی به زیرساخت‌های گسترده نیست و نیروی انسانی کمتری برای ساخت آن نیاز است.

نئوم بیش از 191 میلیون دلار روی این پروژه سرمایه‌گذاری است تا عربستان سعودی را تبدیل به یکی از پیشگامان حوزه حمل و نقل نوین کند. انتظار می‌رود در سال 2024 مجوز رسمی استفاده از تاکسی هوایی صادر شود.

شرکت بریتانیایی ولوکوپتر اخیراً در بروخزال آلمان تولید محصولی به نام ولوسیتی را آغاز کرده است که قرار است بیش از 50 فروند تاکسی هوایی در سال را تولید کند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “رونمایی از خودرو پرنده در عربستان + تصاویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز