رونق به بورس بازگشت؟!

بازار بورس طی چند ماه اخیر رفت و برگشت‌های زیادی داشته است. این بازار گاهی اوقات یکپارچه سبز بود و بعضی وقت‌ها هم ریزش‌های اساسی را به ثبت رساند. اما شاخص کل بورس امروز را با افزایش جزئی 3 هزار و 44 واحدی نسبت به روز گذشته به اتمام رساند و به مرز یک میلیون و 284 هزار و 120 واحدی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شاخص کل هم وزن نیز طی روز جاری افزایش اندک 630 واحدی را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و در محدوده 326 هزار و 251 واحدی قرار گرفت. حجم معاملات بازار بورس روز جاری 5.05 میلیارد سهم اعلام شد و ارزش آن‌ها هم به 23 هزار و 425 میلیارد ریال رسید. امروز نمادهای «فارس» و «ومعادن» بیشترین اثر مثبت را روی شاخص کل بورس داشتند. اما «فولاد» بخشی از این اثر مثبت را خنثی کرد. بیشترین ارزش معاملات روز جاری مربوط به نمادهای «خودرو»، «فملی» و «اتکای» بود. همچنین نمادهای «فنورد»، «حفاری» و «شکرین» هم بیشترین افزایش قیمت پایانی را در روز جاری به ثبت رساندند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

برخی از کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که با توجه به تغییر روند صورت گرفته در بازار امکان افزایش تقاضا وجود دارد. در صورتی که تقاضا در بازار بورس افزایش پیدا کند، روند معاملات صنایع کوچک و متوسط بازار هم بهبود پیدا خواهد کرد و رونق نسبی در این بخش شکل خواهد گرفت.

علت عمده دودلی سهامداران حقیقی‌ بورس

با این وجود برخی معتقدند که هنوز سهامداران حقیقی برای ورود به بازار دو دل هستند. در واقع تنها روشن شدن برخی ابهامات و آینده سیاسی کشور است که می‌تواند راهگشا باشد و پای حقیقی‌ها را به بازار بورس باز کند. به نظر این گروه، تا آن زمان نباید به تغییرات بازار چندان دلخوش کرد و بر این اساس برنامه ریزی انجام داد.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز