رواج کانکس نشینی در پایتخت

لست سکند

خبرها حاکی از افزایش کانکس نشینی در پایتخت کشور شده و این موضوع تعجب ندارد؛ در حال حاضر هر خانواده برای یک واحد مسکونی 50 متری در ارزان ترین حالت باید ماهی 4 میلیون و 500 هزار تومان اجاره بها بپردازد اما دستمزد یک کارگر کمتر از این میزان است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از فرارو، طی یک سال اخیر افزایش اجاره‌بها به 54 درصد رسیده و این افزایش سبب گرانی هر متر خانه حتی در ارزان‌ترین محله‌های تهران شده؛ به طوری که حداقل اجاره هر متر خانه بیش از سه میلیون تومان است.

در همین زمینه بخوانید:

یک خانواده برای اجاره خانه‌ای 50 متری در ارزان‌ترین محل تهران نیازمند 4 میلیون و 500 هزارتومان است در حالی که دستمزد یک کارگر از این میزان کمتر است و همین امر سبب افزایش کانکس‌نشینی در تهران شده و بسیاری از صفحات مجازی کانکس اجاره می‌دهند؛ هر چندکه املاکی‌ها این امر را انکار می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

فرد املاک‌داری در منطقه 10 ضمن رد کردن این موضوع می‌گوید: در مناطق یافت‌آباد و نعمت‌آباد این امر بسیار زیاد شده و بسیاری از خانواده‌ها در کانکس زندگی می‌کنند؛ بیشتر این کانکس‌هادر حیاط یا خانه‌های قدیمی قرار دارند.

آگهی‌های اجاره کانکس در فضای وب نشان می‌دهد که هر کانکسی نرخ خاص خود را دارد. مثلا اجاره ماهیانه کانکس در شهرستان پردیس یک میلیون و 300 هزار تومان است و کانکسی 12 متری در یافت‌آباد 10 میلیون پیش و 600 هزار تومان اجاره داده می‌شود. آگهی‌دهنده دیگری برای یک کانکس 20 متری، 50 میلیون تومان پیش و 200 هزارتومان اجاره ماهیانه تعیین کرده که در شرح امکانات آن نوشته؛ آب، برق و گاز مجانی دارد و به تمامی مراکز تجاری نزدیک است.

تعداد کسانی که کانکس اجاره می‌دهند، بسیار زیاد است ولی مشکل آن محلی برای قرار دادن آن است؛ یعنی آگهی‌دهندگان فقط کانکس را در اختیار افراد می‌گذارند و فرد باید مکانی داشته باشد تا برای اسکان سازه را در آن قرار دهد چون در اراضی عمومی این امر میسر نیست.

بررسی آگهی‌ها نشان می‌دهد که آگهی‌دهندگان برای اجاره سه و شش ماهه کانکس 35 تا 45 درصد ارزش آن را دریافت می‌کنند، به طوری‌که برای یک کانکس 10 متری که 14 میلیون تومان قیمت دارد، برای اجاره شش ماهه آن باید 7 میلیون تومان پرداخت شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز