رشد مجدد شاخص بورس بعد از اصلاح

نگاهی به معاملات بازار سرمایه نشان می دهد که شاخص این بازار پس از اصلاح اندکی که روز گذشته در روند رو به رشد خود شاهد بود، امروز دوباره افزایشی شد.
به گزارش کاماپرس، از نخستین روزهای سال 99 و همگام با افزایش نرخ ارز، شاخص بازار سرمایه هم رشد کرد، در این میان طی 4 ماه گذشته بازار چندین بار هم شاهد اصلاح شاخص بود تا دوباره به روند رشد خود ادامه دهد.
روزگذشته بررسی معاملات حکایت از اصلاح و استراحت در شاخص بازار داشت، البته برخی کارشناسان بورس پیش بینی کرده بودند که چون شاخص بورس مدتی را بدون استراحت به کار خود ادامه داده، باید قدری آرام گرفته و به اصلاح بپردازد، که این اتفاق هم رخ داد اما پس از یک روز روند کاهشی در بازار، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 55 هزار و 776 واحد به رقم یک میلیون و 864 هزار و 949 واحد رسید.
نگاهی به شاخص کل بازار
به گزارش فارس، امروز شاخص کل با معیار هم‌وزن 13 هزار و 364 واحد رشد کرده و به رقم 501 هزار و 190 واحد رسید.
ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 6 میلیون و 976 هزار میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز در بورس تهران بیش از 13.5 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 2 میلیون نوبت معامله و به ارزش 21 هزار و 768 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
اگر ارزش معاملات امروز فرابورس ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که به 7 هزار و 780 میلیارد تومان رسید را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در نظر بگیریم، مجموع ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس ایران به بیش از 29 هزار و 400 میلیارد تومان رسید.

نمادهای پرسود امروز

امروز عمده نمادهای مهم بورسی مانند پتروشیمی خلیج فارس، گروه پتروشیمی سرمایه ایرانیان، شستا، ایران خودرو، گل گهر، توسعه معادن و فلزات و فولاد مبارکه بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.
بورس تهران این روزها به مدد سرازیر شدن نقدینگی سرگردان جامعه به سمت این بازار در دور تند افزایش شاخص و رکوردشکنی قرار گرفته و شاخص کل ظرف یک سال گذشته بیش از 6 برابر شده است.
ناگفته نماندکه کارشناسان به مردم توصیه می‌کنند برای سرمایه گذاری در بورس از پول‌های پس‌انداز استفاده کنند و از فروش دارایی‌های ضروری مورد نیاز زندگی برای حضور در بورس خودداری کنند.

مطالب مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز