شاخص بورس چند روز دیگر 2 میلیونی می‌شود؟

عضو شورای عالی بورس معتقد است در صورتی که روند امروز بازار سرمایه تا سه روز دیگر ادامه پیدا کند، شاخص بورس به دو میلیون واحد می‌رسد.

به گزارش کاماپرس، نرخ دلار از ابتدای سالجاری تاکنون روند صعودی داشته است و همین موضوع بر بازار سرمایه تاثیر گذاشته و طی سه چهار ماه اخیر شاهد سیر صعودی شاخص ها در بورس بودیم این درحالی است که انتظار می رفت قیمت ها در بازار سرمایه اصلاح شود اما رشد نرخ ارز، وضعیت کنونی بازار سرمایه را رقم زد.
با وجود آنکه از چند روز پیش، آثار آغاز اصلاح قیمت در بازار سرمایه دیده می شد اما شاخص بورس 53 هزار واحد رشد کرد که علت آن را می توان در این موضوع جست و جو کرد که بورس به شدت به سایر تصمیمات در اقتصاد وابسته است و نرخ دلار در چند روز اخیر رو به رشد بوده و افزایش نرخ، سیگنال رشد قیمت را در بازار سرمایه داده است.
سعید اسلامی، عضو شورای عالی بورس با بیان اینکه قیمت یک امر نسبی است، می گوید: سیگنال‌هایی که سایر بازارها می‌دهند، برای مردم انتظارات تورمی ایجاد می‌کند، به طور قطع بازار سرمایه هم از این جریان مستثنی نخواهد بود و مردم برای حفظ ارزش دارایی خود، ترجیح می‌دهند در بخش سرمایه‌گذاری نقد شونده بازار باقی بمانند.
او با بیان اینکه مهم ترین سیگنال بازار سرمایه، ارز است اظهار می کند: متاسفانه سیاست گذار هم سیگنال بدتری به بازار سرمایه می‌دهد از جمله اجرای برخی محدودیت‌ها برای بازار ارز که نشان می‌دهد دولت ارز ندارد و متاسفانه نتیجه این سیاست گذاری‌ها را مستقیما در بازار ارز می‌بینیم البته باید توجه داشته باشیم که انتظارات تورمی هم در کشور شکل گرفته است و سرمایه‌داران امروز انتظارات تورمی بسیار بالایی دارند.

حجم بالای معاملات در بورس

به گزارش ایلنا، اسلامی می گوید: موضوع مهم بازار سرمایه این است که حجم معاملات امروز نزدیک به 29 هزار میلیارد تومان بوده که نشان می‌دهد که حجم معاملات هم بسیار بالاست.
او درباره خطرات اصلاح قیمت و احتمال ریزش شاخص برای سهام‌داران خرد تاکید می کند: اصلاح قیمت برای کسانی که از سه ماه گذشته به قبل وارد بازار شدند، خطری ندارد چراکه بازدهی بسیار زیادی نصیب این افراد شده و با تصحیح قیمت 10 الی 15 درصدی هم نباید نگران باشنداما این نگرانی برای کسانی که دیرتر وارد بازار شدند، وجود دارد.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز