راه اندازی تاکسی هوایی در مازندران

خط پرواز تاکسی هوایی مازندران آغاز به کار کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تاکسی هوایی در مازندران راه‌اندازی شد و به گفته مدیرکل فرودگاه‌های مازندران، در گام نخست یک فروند هواپیمای سبک و یک فروند بالگرد برای فعالیت در این راستا در نظر گرفته شده است.

اخبار خواندنی بازار خودرو:

سعدالله وطن‌خواه ادامه داد: هواپیمای در نظر گرفته شده 11 نفره و کارهای قانونی و اداری آن در حال انجام است. تا انجام این کارها یک هواپیما 6 نفره فعال خواهد بود و بالگرد این خط هوایی به علاوه 5 نفر کادر پرواز 15 صندلی وی‌آپی برای مسافران دارد.

راز آسمان پایتخت

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران اظهار کرد: بالگرد در نظر گرفته شده علاوه بر قابلیت تاکسی هوایی قابلیت‌هایی همچون چتربازی، مهار آتش و امداد و نجات همچنین اورژانس هوایی دارد.

این مقام مسئول درباره مسیر خط هوایی مذکور گفت: این خط هوایی هم‌اکنون برای حد فاصل فرودگاه ساری، فرودگاه نوشهر و فرودگاه رامسر در نظر گرفته شده، ولی در آینده برای پرواز به گلستان و گیلان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محمد محمدی رئیس سازمان هواپیمیایی جمهوری اسلامی ایران نیز توسعه ناوگان حمل‌ونقل هوایی را از جمله برنامه‌های مهم اعلام کرد و افزود با تکیه بر دانش و بازمهندسی همچنین دانش جوانان افق‌های جدیدی در حوزه هوایی را شاهد خواهیم بود.

محمدی استقرار بالگرد در استان مازندران را توسعه اقتصادی دانست و افزود: امیدواریم فرودگاه‌های استان گواهینامه بین‌المللی دریافت کنند و به تراز جامعه بین‌المللی نیز بپیوندیم.

گفتنی است در 17 آذر 1399 نیز پروژه ایرتاکسی در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با دو فروند هواپیمای امبرائر با ظرفیت 50 نفر و یک فروند چلنجر با ظرفیت 9 نفر راه‌اندازی شد.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز