راهکار ژاپنی ها برای ترک سیگار

تور لحظه آخری-کاماپرس

نظرسنجی وزارت بهداشت ژاپن نشان دهنده کاهش چشمگیر مصرف دخانیات در این کشور به دنبال اجرای قانون بازنگری شده ارتقای سلامت ژاپن است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از وزارت بهداشت ژاپن، میزان استعمال سیگار در مردان و زنان ژاپنی طی سال ۲۰۲۲ همچنان کاهشی است که این مساله با افزایش آگاهی‌های بهداشتی و تأثیر قانون بازنگری شده استعمال دخانیات در این کشور ارتباط دارد.

به نقل از ژاپن تودی، میزان مصرف سیگار در مردان با حدود ۳.۴ درصد کاهش به ۲۵.۴ درصد رسیده است، این رقم در زنان۷.۷ درصد است.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

گفتنی است قانون بازنگری شده ارتقای سلامت ژاپن در آوریل ۲۰۲۰ اجرایی شد که طی آن مواردی همچون ممنوعیت مصرف سیگار در محیط‌های داخلی بسیاری از مکان‌ها و ضرورت ایجاد فضاهای جداگانه برای افراد سیگاری در بسیاری از کسب و کارها، اعمال شد.

بر اساس این نظرسنجی، میزان مصرف دخانیات در میان مردان۴۰ ساله با ۳۴.۶ درصد، از میزان مصرف سیگار در مردان ۵۰ ساله و ۳۰ ساله بالاتر است. در میان زنان نیز ۵۰ ساله‌ها با 12 درصد بیشترین گروه را تشکیل می‌دهند.

به نقل از ایسنا، بر اساس نظرسنجی وزارت بهداشت ژاپن نرخ استعمال دخانیات در بین افراد ۳۰ تا ۵۰ ساله نسبت به باقی گروه‌های سنی بالاتر بوده ولی میزان مصرف در همه گروه‌های سنی نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش داشته است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “راهکار ژاپنی ها برای ترک سیگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز