یک راهکار مهم که قیمت خودروی داخلی را کاهش می دهد

کارشناسان معتقدند یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت خودروی داخلی نبود بسیاری از قطعات در کشور است.

به گزارش کاماپرس، بعد از تحریمها خیلی از قطعات مورد نیاز شرکتهای خودروسازی که قبل از آن از کشورهای خارجی وارد می شد، تامین نشد. همین باعث شد تولید خودرو با افت مقطعی روبرو شود.

اما تولیدکنندگان داخلی بسیاری از قطعات را داخلی سازی کردند و در این میان شرکت های دانش بنیان برای تقویت این صنعت پا به عرصه گذاشتند.کارشناسان هم معتقدند بهترین راهکار برای کاهش قیمت خودرو و تولید بیشتر این است که از توان مجموعه‌های دانش بنیان فعال در حوزه خودرو استفاده شود.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

سید جواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درباره نقش شرکت های دانش بنیان در صنعت خودرو، می گوید:« بهترین و کوتاه‌ترین مسیر برای برطرف کردن کمبود‌ها و نیاز‌های فناورانه صنعت خودرو، افزایش همکاری با مراکز علمی کشور است و گروه خودروسازی سایپا این مهم را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است.

آریاک سفر

ما از تمام نخبگان، مجموعه‌های دانش بنیان و استارتاپ که می‌توانند به صنعت خودرو کمک کنند، دعوت می‌کنیم تا با حضور در کمیته “همکاری‌های مشترک با مجموعه‌های دانش بنیان” ایده‌های خود را مطرح کنند.»

کلاچ اتوماتیک غیر برقی در کشور تولید شد

یکی از کارهایی که شرکت های دانش بنیان انجام داده اند داخلی سازی کلاچ اتوماتیک غیر برقی در کشور است. کلاچ اتوماتیک غیر برقی اولین سیستم غیر برقی در دنیاست که با فن آوری خلا تمامی کلاچ گیری‌ها را به جای راننده در تمامی حالات رانندگی انجام می دهد.

مرتضی راشکی تولیدکننده این کلاچ اتوماتیک غیر برقی درباره ساخت قطعات خودرو با کمک شرکت های دانش بنیان، به باشگاه خبرنگاران جوان می گوید:« کلاچ اتوماتیک غیر برقی در سال ۹۶ ثبت اختراع شد. از همان سال جهت تجاری سازی این سیستم به تهران مهاجرت کردم و در همان ابتدا درخواست‌ همکاری بسیاری به شرکت‌های مختلف خودروسازی‌ به صورت کتبی ارسال کردم اما به نتیجه‌ای نرسیدم.

پس از آن با کمک شرکت های دانش بنیان، طی ۲ سال بیش از ۲ هزار از سیستم روی خودرو‌ها نصب شد. اکنون وزیر صمت دستور مستقیم حمایت دادند و شرکت ایران خودرو اعلام همکاری کرده است . »

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سایپا
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز