راهنمای کاربردی خرید دریل شارژی و انواع مختلف آن

لست سکند

گاهی موقعیتی پیش می‌آید که نیاز به کار با ابزارآلات برقی داریم؛ اما دسترسی به برق بسیار دشوار است. مثلاً ممکن است خانه‌ای که به تازگی خریداری شده، برق نداشته باشد و برای نصب کابینت یا پرده‌ها نیاز به استفاده از دریل باشد. در چنین مواقعی چه باید کرد؟

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دریل شارژی با باتری‌های قابل شارژ کار می‌کند و به افراد اجازه می‌دهد تا از مته مورد نظر بدون استفاده از کابل برق استفاده کنند.

در ادامه به آشنایی بیشتر با ویژگی‌های دریل شارژی و انواع آن پرداخته می‌شود.

راز آسمان پایتخت

مزایای خرید دریل شارژی

این ابزار در واقع یک ابزار برقی همه‌کاره محسوب می‌شود که هیچ محدودیتی در استفاده از آن احساس نمی‌شود. با استفاده از دریل می‌توان هر نوع مته‌ای که نیاز است را به کار گرفت و در سریع‌ترین زمان ممکن، کار یک پیچ‌گوشتی را انجام داد و یا هر سطحی را سوراخ کرد. به علاوه، دریل شارژی برای حمل و نقل یا رفت و آمد سریع نیز بسیار کارآمد خواهد بود. بنابراین، راحتی در کار اولین ویژگی دریل‌های شارژی به شمار می‌رود.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم داشتن یک دریل شارژی، حفظ ایمنی شخصی است که از آن استفاده می‌کند. از آنجایی که این نوع از دریل‌های فاقد هر گونه کابل متصل به برق هستند، به لحاظ خطرات برق گرفتگی بسیار ایمن خواهند بود.

به علاوه، مزیت بزرگ استفاده از ابزارهای بی‌سیم این است که می‌توان از همان باتری برای ابزارهای شارژی دیگر نیز استفاده کرد. باتری دریل‌های شارژی در ظرفیت‌های مختلف از 6 ولت تا 28 ولت تولید می‌شوند. بعضی از دریل‌های شارژی نیز ویژگی‌های منحصر به فردی مانند کلاچ دستی قابل تنظیم و مته‌های مغناطیسی دارند.

معایب دریل شارژی

هر چند که شارژی بودن این نوع از دریل‌ها یک مزیت محسوب می‌شود؛ با این حال می‌تواند یکی از نقاط ضعف آن نیز باشد. دریل‌های سیمی همواره به منبع برق متصل هستند و هیچگاه برق آنها تمام نمی‌شود؛ اما ریسک تمام شدن شارژ دریل‌های شارژی همواره وجود دارد. یکی دیگر از نقاط ضعف دریل‌های شارژی این است که ممکن است در دراز مدت هزینه نگهداری آن به نسبت دریل برقی بیشتر باشد؛ چرا که داشتن یک باتری یدک و یا تعویض باتری‌ها به علت خرابی کمی گران خواهد بود. به علاوه، دارا بودن باتری برای دریل‌ها به معنی وزن و حجم بیشتر این نوع از مته‌ها در مقایسه با دریل‌های سیم‌دار است.

با انواع دریل شارژی آشنا شوید

به طور کلی می‌توان انواع دریل‌های شارژی را در سه دسته چکشی، چرخشی و ایمپکت درایو دسته‌بندی کرد. دریل‌های چکشی علاوه بر ایجاد سوراخ، قابلیت وارد کردن حرکات ضربه‌ای را نیز دارند و با این کار قدرت بیشتری را ایجاد می‌کنند. این نوع دریل برای ایجاد در سطوح سخت مانند بتن و فلز بسیار مناسب است. اما برای انجام کارهای ساده‌تر مانند باز و بسته کردن پیچ‌ها و یا ایجاد سوراخ‌های کوچک، خرید دریل چرخشی پاسخگو خواهد بود.

دریل‌های ایمپکت درایو در واقع همان نمونه ارتقا یافته دریل‌های چرخشی معمولی هستند. تفاوت دریل ایمپکت با انواع معمولی دریل‌ها در این است که دریل ایمپکت در حین کار می‌تواند ضربه‌های بسیار ریز و چرخش‌های کوتاه ایجاد کند. این نوع از دریل‌ها می‌توانند عملکرد بسیار بهتری را در هنگام بستن پیچ در چوب‌های سخت از خود نشان بدهند.

خرید آنلاین و سریع انواع دریل

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که برای خرید ابزارهای فنی و تخصصی با قیمت مناسب باید حتماً به بازار مختص آن مراجعه کرد. اما حقیقت این است که می‌توان به راحتی با مراجعه به وبسایت کالای فنی، تمامی ابزارهای مورد نظر را با قیمت‌های دست اول و بدون واسطه خریداری کرد. این ابزارها با قیمت عمده فروشی و از بزرگ‌ترین برندها مانند رونیکس، کرون، هیوندای و… قابل تهیه هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : کالای فنی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز