راهنمای سفر به چک

تور لحظه آخری-کاماپرس

جمهوری چک (که با نام کوتاه چکیا نیز شناخته می شود) کشوری است که در مرکز اروپا واقع شده است. این سرزمین پر از قلعه ها، شهرهای قرون وسطایی، کوه‌های زیبا، خرابه‌های باستانی و جاذبه‌های گردشگری بسیار است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از کاریز، برای داشتن یک تجربه هیجان‌انگیز از سفر به چک بهتر است با تور چک همراه شوید. همراهی با تور چک سبب می شود تا در مدت زمان سفر خود، هیچ یک از شگفتی‌های این کشور زیبا را از دست ندهید.

آشنایی با راهنمای سفر به چک یکی از ملزومات سفر به این کشور است. از این رو تصمیم به به گفت‌وگویی دوستانه با ناصح قادری، مدیرعامل آژانس کاریز گرفته‌ایم. قادری از مدیرعاملان موفق در حوزه گردشگری باسابقه مدیریتی 20 ساله در زمینه برگزاری تورهای اروپایی و تورهای نمایشگاهی اروپا هستند. تا انتهای این مطلب با ما باشید تا با راهنمای سفر به چک از زبان ناصح قادری به طور کامل آشنا شوید.

راز آسمان پایتخت

بهترین زمان سفر به چک

یکی از مهم‌ترین موضاعاتی که قبل از سفر به چک باید مدنظر قرار دهید، بهترین زمان برای سفر به این کشور است. با آگاهی از این امر اطمینان حاصل خواهید کرد که بهترین چیزهایی که شهر به شما ارائه می‌دهد را دریافت می‌کنید. در برخی از فصل‌ها آب و هوای چک آنقدر خوب است که نمی‌توان آن را از دست داد، اما در هر فصل شگفتی های خاصی در این کشور برای بازدید وجود دارد.

بهترین زمان برای سفر به چک مارس، مه (بهار)، سپتامبر و نوامبر(پاییز) است. همچنین ژوئن تا آگوست (تابستان) فصل پر توریست این کشور به شمار می‌رود. با همراهی در تور چک آژانس کاریز ، در هر زمانی از سال که به این کشور سفر کنید، حتما تجربه لذت بخشی را خواهید داشت. این آژانس مسافرتی کارگزار سفارت چک است و تورهای خود را به نحو احسنت برگزار می‌کند.

جاذبه های گردشگری چک

اگرچه کشور چک کشوری نسبتا کوچک است، اما تنوع در مناظر و معماری آن بسیار زیاد است. این کشور شامل جنگل‌ها و حومه‌های روستایی بوهمیا، شهرهای آبگرم آرامشبخش و زیبا مانند کارلووی واری، منطقه کارست تماشایی موراویا و شهرهای تاریخی مانند اولوموک و چسکی کروملوف است.

برای دیدن برترین جاذبه های گردشگری این کشور تنها کافی است با تور چک آژانس مسافرتی کاریز همراه شوید. تور چک بازدید از  تمامی مناطق مهم این کشور  را در بهترین زمان پوشش می‌دهد و جای هیچ گونه نگرانی برای گردشگران باقی نمی‌گذارد. در ادامه به طور مختصر با برخی از این جاذبه ها آشنا خواهید شد.

  • قلعه پراگ: نقطه کانونی بازدید از کشور چک قلعه پراگ (Pražský hrad) است. بازدید از این قلعه حتما در برنامه تور چک گنجانده می‌شود. قلعه پراگ که در محله هرادکانی شهر قرار دارد و محل زندگی امپراتوران روم مقدس، هابسبورگ ها، پادشاهان بوهمی و اخیراً رئیس جمهور کشور چک بوده است.
  • پل چارلز پراگ: این سازه معروف روی رودخانه ولتاوا قرار دارد دارای مجسمه های زیبای متعددی است. مشهورترین آنها مربوط به امپراتور روم مقدس، چارلز چهارم و همچنین مجسمه جان نپوموک، مقدس ترین فرد این کشور است.
  • کلیسای جامع سنت ویتوس: بخشی از مجموعه قلعه پراگ است که بیشتر به عنوان خانه جواهرات بوهمی و همچنین مقبره معروف ترین قدیس مردم چک، سنت ونسسلاس شناخته می‌شود.
  • میدان شهر قدیمی پراگ: میدان شهر قدیمی پراگ اولین بازار شهر بود. این میدان علاوه بر خانه‌های قرون وسطایی بسیار، محل دیدنی‌های تاریخی مهمی از جمله تالار شهر قدیمی بوده که ساعت نجومی را در خود جای داده است.
  • قلعه چسکی کروملوف: بازدید از این قلعه شامل بازدید از سالن رقص روزنبرگ و تالار رنسانس، آپارتمان‌های سلطنتی، کلیسای کوچک سنت جورج و تئاتر قدیمی باروک می‌شود.
  • کلکسیونرهای استخوان: شامل سردابه ها، مقبره ها و گورستان های چک است. این مکان به حفظ بقایای کسانی که در جنگ کشته شده‌ یا بر اثر بیماری‌هایی مانند طاعون درگذشته اند، پرداخته است.
  • بهشت بوهمی: یکی از زیباترین نقاط جمهوری چک، بوهمای شرقی، بهشت دیدنی بوهمی (Ceský ráj) است. این منطقه با زیبایی های طبیعی فوق العاده به دلیل بسیاری از صخره های عظیم که مانند خوشه ها و ستون ها از زمین بیرون زده اند، معروف است.

وضعیت رستوران ها و هتل ها در چک

خوشبختانه چک دارای رستوران های عالی و با کیفیت و همچنین طیف وسیعی از هتل های سه ستاره تا پنج ستاره است که می توانند نیاز هر گردشگری را برآورده کنند. در رستوران های چک می توانید اصیل ترین غذاهای محلی و بومی این کشور را بچشید و با فرهنگ مردم این مرزو بوم آشنا شوید.

همچنین لازم نیست برای انتخاب و رزرو محل اقامت خود نگران باشید. زیرا حتما در چک هتلی را مطابق با سلیقه و بودجه خود خواهید یافت. همراهی با یک تور چک می‌تواند در این زمینه به شما کمک بسیاری کند. زیرا برگزار کنندگان تور چک با داشتن تجربه در این زمینه بهترین مکان ها را برای اقامت شما با توجه به سلیقه و بودجه شما در نظر خواهندگرفت.

سخن پایانی

چک یکی از کشورهای غنی از نظر تاریخ و معماری است که هرساله گردشگران زیادی به آن سفر می‌کنند. به همین دلیل در این مطلب سعی کردیم به طور مختصر و با استفاده از تجربیات آقای ناصح قادری در این زمینه، مفیدترین اطلاعات را در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما سودمند واقع شده باشد.

مرتبط با : کاریز آتی پرواز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز