راهنمای خرید قلم نوری برای هر نوع استفاده ایی (تدرریس،طراحی،فتوشاپ)

خرید قلم نوری -کاماپرس
لست سکند

راهنمای خرید قلم نوری زمانی به شما کمک میکند که برای خرید قلم نوری در کارهای طراحی، نقاشی دیجیتال، ادیت عکس، فتوشاپ، تدریس مجازی، اتوماسیون اداری احساس نیاز می کنید. کمپانی‌ها و برندهای متعددی در حال حاضر قلم نوری تولید می‌کنند. تنوع بالا و شناخت کم این محصول باعث شده تا خرید قلم نوری مناسب سخت‌ شود و سوال‌های زیادی را در ذهن خریداران ایجاد کند.

به گزارش کاماپرس به نقل از کمکس وان،بهترین قلم نوری برای طراحی باید چه مشخصاتی داشته باشد؟ برای تدریس مجازی نیاز به چه مدل قلمی خواهیم داشت؟ برای نقاشی دیجیتال باید چه قلمی خرید؟ در ادامه قصد داریم به سراغ راهنمای خرید قلم نوری برویم و به این سوال‌ها پاسخ دهیم.

راهنمای خرید قلم نوری برای تدریس و طراحی

دوتا از اساسی‌ترین کاربردهای قلم نوری، استفاده از آن برای تدریس و طراحی است. البته هرکدام از این دو کاربرد، زیرشاخه‌های دیگری هم دارند. برای مثال شاخۀ طراحی زیرشاخه‌های دیگری مثل طراحی لباس، طراحی نقشه، نقاشی دیجیتال، ادیت عکس در فتوشاپ و غیره را نیز شامل می‌شود. طبیعتاً وقتی صحبت از راهنمای خرید قلم نوری برای طراحی به میان می‌‌آید، برای هرکدام از این زیرشاخه‌ها باید پارامترهای متفاوتی را در نظر گرفت. درواقع ممکن است قلمی که برای طراحی لباس خریداری می‌کنید، مناسب کار نقاشی دیجیتال نباشد.

این مورد دربارۀ خرید و قیمت قلم نوری برای تدریس هم صادق است. بسته به اینکه قصد تدریس چه چیزی را داشته باشید یا با چه شیوه‌ای بخواهید تدریس کنید، نیاز به قلم متفاوتی خواهید داشت. در ادامه با دیدی جزئی‌تر به سراغ خرید قلم نوری مناسب خواهیم رفت.

خرید قلم نوری -کاماپرس

راز آسمان پایتخت

راهنمای خرید قلم نوری برای تدریس

تا همین چند سال گذشته کمتر کسی برای تدریس به سراغ قلم نوری می‌رفت؛ اما همه‌گیری کرونا باعث شد تا آموزش مجازی خودش را بیشتر نشان دهد. در حال حاضر آموزش مجازی جایگاه ویژه‌تری در جامعه پیدا کرده است. سایت‌ها و اپلیکیشن‌های متعددی برای آموزش الکترونیک ایجاد شده و مدرسان زیادی هم هستند که تدریس مجازی را به تدریس حضوری ترجیح می‌دهند. اینجاست که کاربرد قلم نوری مشخص می‌شود.

با استفاده از یک قلم نوری برای تدریس مجازی می‌توانید در لحظه هر چیزی را روی صفحه مانیتور بنویسید. مسائل را به‌ شکل کامل‌تری حل کنید. نمودارهای موردنیاز را رسم کنید و مدیریت کلاس را به شکل راحت‌تری به دست بگیرید.

البته همه‌ چیز فقط در تدریس مجازی خلاصه نمی‌شود. بسیاری از مدارس و دانشگاه‌ها نیز به سمت هوشمند شدن پیش می‌روند؛ در تدریس هوشمند هم استفاده از قلم‌ نوری ضروری خواهد بود. وقتی از یک تخته وایت‌برد هوشمند استفاده می‌کنید، به کمک یک قلم نوری می‌توانید کار تدریس را سریع‌تر و با جزئیات بیشتری پیش ببرید.

حال که با اهمیت این ابزار در آموزش آشنا شدید، می‌توانیم به سراغ راهنمای خرید قلم نوری برای تدریس برویم.

خرید قلم نوری -کاماپرس

پارامترهای خرید قلم نوری برای تدریس

برای کارهای آموزشی نیازی نیست به سراغ قلم‌های نوری گران‌قیمت بروید. در تدریس خرید مدل‌های پرچم‌دار چیزی نیست که به آن نیاز داشته باشید. این قلم‌ها بیشتر به کار طراحان و گرافیست‌ها می‌آید تا تدریس الکترونیک. البته انتخاب قلم مناسب، بستگی به نیاز شما و چیزی که قصد تدریسش را دارید خواهد داشت. با این حال خرید قلم‌های نوری میان‌رده و پایین رده انتخاب بهتری برای تدریس خواهند بود.

به‌عنوان یک راهنمای خرید قلم نوری برای تدریس، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ قلم‌هایی بروید که حساسیت به فشار آن‌ها بین 4096 تا 2084 باشد. خرید قلم‌هایی با حساسیت فشار (Pen Pressure Levels) 8192 واحدی، برای کار تدریس فقط هزینۀ اضافه بوده و خیلی عاقلانه نیست. نکتۀ دیگر اینکه حواستان به سایز صفحه تبلت قلم نوری هم باشد. اگر یک قلم نوری قابل‌حمل را ترجیح می‌دهید، مدل‌هایی با صفحۀ 7 تا 10 اینچی را انتخاب کنید. اگرچه این گزینه‌ها کلیدهای میان‌بر کمتری دارند، اما در تدریس خیلی نیازی به کلیدهای جانبی نخواهید داشت. همچنین بهتر است به سراغ مدل‌هایی بروید که امکان اتصال از طریق بلوتوث یا وای‌فای را داشته باشند.

میان‌رده‌های دو برند هویون (Huion) و وکام (Wacom) در دستۀ قلم نوری‌های‌ مناسب تدریس قرار می‌گیرند.

خرید قلم نوری -کاماپرس

راهنمای خرید قلم نوری برای طراحی

وقتی از طراحی صحبت می‌کنیم، باید کمی جزئی‌تر به سراغ راهنمای خرید قلم نوری برویم. طراحی زیرشاخه‌های متعددی دارد که کار را برای انتخاب قلم نوری مناسب سخت‌تر می‌کند. برای مثال اگر کارتان نقاشی دیجیتال digital painting است، خرید مانیتور طراحی شاید انتخاب بهتری باشد. یا اگر به‌صورت تجاری در کار طراحی لباس فعالیت می‌کنید، خرید یک قلم نوری پرچم‌دار و با صفحه تبلت بزرگ‌تر، انتخاب بهتری است. دیگر زیرشاخه‌های طراحی نیز پارامترهای خودشان را دارند. البته به طور کلی باید پارامترهای زیر را برای خرید و فروش قلم نوری برای طراحی در نظر گرفت.

پارامترهای خرید قلم نوری برای طراحی

  • حساسیت به فشار قلم: در کارهای طراحی حساسیت به فشار قلم اهمیت بیشتری دارد. اجرای جزئیات طراحی و بروز خلاقیت، علاوه بر توانایی افراد، به میزان حساسیت قلم به فشار هم وابسته است. قلمی را انتخاب کنید که حداقل حساسیت 4096 واحدی داشته باشد. اگر به سراغ استایلوس‌هایی با حساسیت فشار 8192 واحدی هم بروید که چه بهتر.
  • مانیتور طراحی یا قلم نوری ساده: تفاوت مانیتورهای طراحی Design monitors و قلم‌های نوری ساده در تجهیز آن‌‌ها به یک نمایشگر تمام‌رنگی است. استفاده از یک نمایشگر رنگی به‌جای صفحه تبلت ساده، کار طراحی را برای طراحان راحت‌تر می‌کند. اما قیمت نهایی مانیتورهای طراحی خیلی بیشتر از قلم‌های نوری خواهد شد. اگر در کار خود حرفه‌ای هستید، خرید مانیتور طراحی گزینۀ بهتری برای شماست. اما برای شروع خرید مانیتور طراحی فقط هزینۀ اضافی است.
  • سایز صفحه تبلت: اگر قصد خرید قلم نوری ساده را دارید، قدم بعدی مشخص‌کردن سایز صفحه تبلت است. به‌طورکلی برای طراحی انتخاب مدل‌های بزرگ‌تر گزینۀ بهتری است؛ اما اگر نیاز به جابه‌جایی قلم نوری خود دارید، می‌توانید به سراغ گزینه‌های کوچک‌تر بازار بروید. این مسئله در مورد مانیتورهای طراحی نیز صدق می‌کند.
  • کلیدهای میان‌بر: اگر قبلاً از قلم نوری استفاده کرده باشید، اهمیت کلیدهای میان‌بر را درک می‌کنید. به‌عنوان یک راهنمای خرید قلم نوری برای طراحی و ادیت عکس بهتر است حواستان به این پارامتر باشد. برخی از مدل‌ها ممکن است به تاچ‌رینگ (Touch Ring) نیز مجهز باشند که کار طراحی را ساده‌تر و سریع‌تر می‌کند.
  • پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های متعدد: یک قلم نوری مناسب طراحی باید امکان اتصال به دستگاه‌های متعدد را داشته باشد. از کامپیوتر و لپ‌تاپ‌های شخصی گرفته تا گوشی‌های اندرویدی. اتصال قلم‌های نوری به دستگاه‌های دیگر معمولاً به کمک کابل‌ امکان‌پذیر می‌شود. اما مدل‌هایی که از فناوری بلوتوث یا وای‌فای بهره می‌برند، مزیت بیشتری بر دیگر مدل‌ها دارند.

خرید قلم نوری -کاماپرس

راهنمای خرید قلم نوری برای طراحی لباس

طراحی لباس از زیرشاخه‌های تخصصی و پیچیدۀ طراحی است. به همین خاطر به‌عنوان راهنمای خرید قلم نوری، باید کمی ریزبینانه‌تر پارامترهای خرید را برای آن چک کنید. اگر به شکل تخصصی کار طراحی را انجام می‌دهید، بهترین پیشنهاد، خرید مانیتور طراحی است. اما اگر بودجۀ لازم برای خرید این ابزار را ندارید، می‌توانید به سراغ قلم‌های نوری پرچم‌دار بازار بروید.

در طراحی لباس نیاز به فضای کاری گسترده‌تری دارید، به همین خاطر مدل‌هایی را انتخاب کنید که صفحه تبلت بزرگ‌تری دارند. همچنین رزولوشن تصویر هم در این بین اهمیت دارد. قلم‌هایی که رزولوشن 5080 LPI و امکان نمایش تصاویر Full HD را دارند، گزینۀ مناسبی برای طراحی لباس محسوب می‌شوند. رزولوشن بالاتر به شما امکان توجه به ریزجزئیات را می‌دهد. دیگر پارامترها برای خرید قلم نوری مناسب طراحی لباس مشابه راهنمای خرید قلم نوری برای طراحی است که بالاتر از آن صحبت کردیم.

راهنمای خرید قلم نوری برای نقاشی دیجیتال

یکی از کاربردهای اصلی قلم‌های نوری در صنعت نقاشی دیجیتال و طراحی دیجیتال است. کسانی که پیش از این به سراغ نقاشی دیجیتال رفته‌اند، می‌دانند که انجام این کار با موس‌های قدیمی یا استایلوس‌های خازنی چقدر دشوار است. وقتی از یک قلم نوری استفاده می‌کنید، نقاشی دیجیتال درست شبیه نقاشی روی یک صفحۀ کاغذ خواهد بود. به کمک قلم‌ نوری، خیلی راحت می‌توانید ضخامت خطوط را تنظیم کنید، زاویۀ قلم pen angle را تغییر دهید و جزئیات را همان‌طوری که در ذهن دارید روی صفحه بیاورید. البته این‌ها در صورتی است که قلم مناسبی برای نقاشی دیجیتال داشته باشید.

اگر در حرفۀ نقاشی دیجیتال فعالیت دارید، به‌عنوان یک راهنمای خرید قلم نوری، باید بیشتر از هر چیز حواستان به ویژگی‌های سخت‌افزاری قلم استایلوس باشد. میزان حساسیت به فشار قلم،فراخوان عمل (CTA)،قیمت قلم نوری،رزولوشن قلم، نرخ پاسخ‌دهی Response rate آن و عدم نیاز قلم به باتری از جمله مواردی است که باید نسبت به آن حساس باشید. درنهایت قلمی را خریداری کنید که بالاترین کیفیت را در هر یک از این پارامترها داشته باشد.

خرید قلم نوری -کاماپرس

راهنمای خرید قلم نوری برای فتو شاپ

ادیت تصاویر در نرم افزار فتوشاپ به کمک موس‌های قدیمی همیشه کاری وقت‌گیر و دردسرساز بود. وقتی از یک موس استفاده می‌کنید، باید تمرین زیادی داشته باشید تا به مهارت لازم برای کار در فتوشاپ برسید. اما با استفاده از یک قلم نوری، می‌توانید خیلی زود پیشرفت کنید و به یک حرفه‌ای در کار طراحی و ادیت تصاویر تبدیل شوید.

به‌عنوان یک راهنمای خرید قلم نوری، برای کار با فتوشاپ بهتر است به سراغ مدل‌های بالا ردۀ این گجت بروید.که در نتیجه قیمت قلم نوری این مدل ها نیز بیشتر است ولی کمکس وان نسبت به سایر فروشگاه های قلم نوری قیمت کمتری را دارد پس جای نگرانی نیست قلم‌های نوری میان‌رده اگرچه تا حد خوبی کارتان را راه می‌اندازند، اما به‌مرور که پیشرفت کنید، متوجه می‌شوید که خرید یک قلم نوری گران‌تر و با ویژگی‌های عملکردی بهتر، انتخاب مناسب‌تری بوده است. نکتۀ دیگر اینکه در کارهای ادیت تصاویر، حضور کلیدهای میان‌بر پرتعداد به آسان‌سازی روند کمک می‌کند. پس مدل‌هایی را انتخاب کنید که کلیدهای میان‌بر بیشتری دارند.

خرید قلم نوری -کاماپرس

راهنمای انتخاب فروشگاه قلم نوری برای خرید قلم نوری

قلم نوری ابزاری نیست که به‌راحتی بتوانید آن را در بازار الکترونیک پیدا کنید. خرید قلم از فروشگاه‌های کوچک و واسطه‌های فروش هم انتخاب عاقلانه‌ای نیست. با خرید از این فروشگاه‌ها عملاً باید قید ضمانت‌نامه و خدمات پس از فروش را بزنید. فراموش نکنید قلم نوری ابزاری نیست که هرجایی پیدا شود و  مراکز تعمیر و خدمات پس‌ از فروش آن به‌راحتی در دسترس باشد.

شما میتوانید برای خرید قلم نوری از نمایندگی‌های رسمی فروش قلم نوری و اطلاع از قیمت قلم نوری از اینجا فروشگاه قلم نوری کمکس اقدام کنید زیرا کمکس وان به عنوان نمایندگی رسمی شرکت هویون در ایران شناخته می‌شود. برای خرید تمامی مدل‌های برند هویون می‌توانید با خیالی راحت به این فروشگاه اطمینان کنید. البته کمکس ارائه‌دهندۀ مدل‌های دیگر قلم دیجیتال از سایر برندهای معتبر نیز هست. اگر مدلی از وکام، ایکس پی پن یا سایر برندهای قلم نوری را در نظر دارید، بازهم می‌توانید آن را در فروشگاه کمکس پیدا کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : کمکس وان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز