راهنمای خرید تلویزیون دست دوم

لست سکند

خرید اقلام دست دوم همیشه یکی از پرریسک‌ترین خریدها محسوب می‌شود و به میزانی که یک جنس یا وسیله فناوری پیچیده‌تری داشته باشد و گران قیمت‌تر باشد، این ریسک افزایش می‌یابد. خرید تلویزیون دست دوم هم یکی از همین خریدهاست.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم خانگی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، خرید تلویزیون یکی از اقلام تقریبا ضروری هر خانه‌ای محسوب می‌شود و دغدغه بسیاری از خانوارهای ایرانی است. تلویزیون به‌واسطه فناوری تقریبا پیچیده آن سبب می‌شود افراد غیرمتخصص به راحتی از آن سردرنیاورند. به همین جهت در خرید تلویزیون باید با دقت به مقایسه و بررسی نکات فنی پرداخت. حال اگر قصد خرید تلویزیون دست دوم را داشته باشید نیاز به این دقت و تحقیق دو چندان می‌شود.

در این مطلب به بررسی برخی نکات مهم برای خرید تلویزیون دست دوم پرداخته شده است؛

خرید تلویزیون دست دوم از فروشنده مطمئن

اولین نکته در خرید تلویزیون دست دوم ، آشنایی کامل با فروشنده یا صاحب قبلی آن است. در خرید تلویزیون دست دوم، از آنجا که قبلا مورد استفاده قرار گرفته، بهتر است خرید از شخصی صورت بگیرد که اطلاعات کامل و صحیحی از شرایط فعلی تلویزیون، میزان استفاده و میزان خرابی و نقص‌های آن بدهد. پس لازم است، قبل از اقدام به خرید تلویزیون دست دوم، ابتدا تحقیقی درباره فروشنده و فروشگاه مورد نظر صورت بگیرد.

راز آسمان پایتخت

بررسی پیکسل‌های صفحه نمایش

پیکسل‌ها در میزان وضوح تصاویر صفحه نمایش تاثیر دارند و هرچقدر میزان پیکسل‌ها در یک اینچ مربع بیشتر باشد، تصاویر واضح‌تر و باکیفیت‌تری خواهیم داشت. هنگام خرید تلویزیون دست دوم باید توجه داشته باشید که چندبار تلویزیون را روشن و خاموش کنید، اگر متوجه نقاط سیاه، سفید، قرمز، سبز یا آبی شدید به احتمال زیاد پیکسل‌های صفحه نمایش تلویزیون، سوخته یا گیر کرده است.

اخبار مهم روز:

بررسی صدا و امکانات تلویزیون دست دوم

یکی از نکات خیلی مهم در خرید تلویزیون، صدای آن است که تاثیر بسیار زیادی در کیفیت و استفاده مطلوب از تلویزیون دارد. در تلویزیون‌ها سیستم‌های صوتی مختلفی به کار رفته است که در کیفیت صدای آن تاثیرگذار است. قبل از خرید تلویزیون دست دوم باید توجه داشت که صدای آن شفاف و بدون هیچ‌گونه خش و نویزی باشد. علاوه بر این موارد باید به هماهنگی صدا و تصویر، قطع و وصل نشدن صدا و هرگونه خرابی در اسپیکرها توجه کرد.

نکته دیگری که بهتر است به بررسی آن بپردازید و از فروشنده درباره آن سوال کنید، امکانات تلویزیونی است که قرار است خریداری کنید. هر قدر که یک تلویزیون مجهز به امکانات روز باشد، میزان جذابیت و لذت استفاده از آن بیشتر خواهد بود.

LCD یا LED یا OLED ؟

کیفیت صفحه نمایش، علاوه بر پیکسل‌ها به نوع آن نیز بستگی دارد. در حال حاضر بین سه نوع صفحه نمایش LCD، LED و OLED  در کیفیت و قیمت رقابت وجود دارد.

تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی، از نظر اقتصادی تلویزیون‌های مقرون به صرفه و مناسب‌تری هستند. این دو نوع تلویزیون مجهز به تکنولوژی نقطه کوانتومی و نیز دارای صفحه نمایش پرنوری هستند. از نقاط ضعف این دو نوع تلویزیون می‌توان به عدم نمایش جزییات سایه و محو شدن تصاویر اشاره کرد.

در مقابل صفحه نمایش OLED علی‌رغم قیمت بالایی که دارد، بسیار سبک و نازک بوده و دارای کیفیت و کنتراست بالا است از نقاط قوت آن نمایش واقعی رنگ‌ها است که سبب نمایش جذاب و طبیعی تصاویر می‌شود.

در نهایت با توجه به این‌که خرید تلویزیون دست دوم، به علت فناوری پیچیده آن و هزینه بالایی که قرار است برای آن شود یک خرید ریسکی به حساب می‌آید، بهتر است قبل از اقدام به خرید همه موارد مورد نیاز را بررسی کرده و در صورت لازم از یک کارشناس مربوط و متخصص در این امر نیز کمک بگیرید.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز