راهنمای انتخاب رنگ پرده (رنگ پرده پذیرایی، اتاق خواب، کودک و …)

انتخاب رنگ پرده یکی از چالش‌برانگیزترین بخش‌های طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی منزل است. انتخاب رنگ مناسب برای پرده علاوه بر نقش آن در زیبایی ظاهری فضاهای مختلف منزل، تاثیر قابل توجهی بر روی روحیات افراد خانه نیز دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ دکوراسیون، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، انتخاب رنگ پرده برای هریک از بخش‌های خانه از جمله سالن پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه، اتاق کودک و غیره باید با توجه به فضای مورد نظر و دکوراسیون آن صورت بگیرد. رنگ‌ها همچنین یکی از المان‌های مهم و موثر بر روح و روان افراد خانه محسوب شده و انتخاب رنگ مناسب برای پرده و تناسب آن با دیگر رنگ‌ها و سبک دکوراسیون، فضایی دلنشین و آرامش‌بخش را ایجاد می‌کند. کاماپرس در ادامه به ارائه راهنمای انتخاب رنگ پرده برای هریک از اتاق‌های منزل می‌پردازد.

اهمیت انتخاب رنگ پرده

رنگ پرده یکی از عناصر مهم در طراحی داخلی خانه‌ها است. رنگ پارچه پرده موردنظر علاوه بر زیبایی و همخوانی با سبک دکوراسیون و رنگ سایر اجزای خانه، مهم‌ترین عامل در ایجاد روشنایی در اتاق‌های خانه است. طراحان دکوراسیون داخلی خانه معمولا از رنگ پرده برای افزایش فضا و اندازه اتاق مورد نظر استفاده می‌کنند؛ به عنوان مثال رنگ‌های تیره معمولا فضا را کوچک‌تر نشان داده و رنگ‌های روشن با طرح ساده سبب باز شدن فضا می‌شوند.

آریاک سفر

از دیگر دلایل اهمیت انتخاب رنگ مناسب برای پرده، اثرات روانشناختی رنگ‌ها است؛ پرده‌ها معمولا بخش قابل توجهی از فضای اتاق را به خود اختصاص داده و طرح و رنگ آن‌ها تاثیر مهمی در حس و حال اعضای خانه دارد. رنگ پرده هر اتاق باید متناسب با کاربرد و روحیات اعضای آن انتخاب شود.

در انتخاب رنگ پرده به چه نکاتی توجه کنیم؟

با وجود این‌که انتخاب رنگ پرده برای هر بخش از خانه متفاوت از بخش دیگر است، در هنگام انتخاب رنگ پرده باید برخی نکات ضروری را رعایت کرد. این نکات در ادامه آمده است؛

تناسب رنگ پرده با پالت رنگی دکوراسیون

مهم‌ترین نکته در انتخاب رنگ پرده، در نظرداشتن پالت رنگی دکوراسیون هر محیط است. قبل از انتخاب رنگ پرده حتما به تناسب آن با رنگ دیوارها، مبلمان، بافت و جنس کف اتاق و سایر اجزای دکوراسیون منزل است.

تناسب با طرح و رنگ دیوارها

بسیاری از افراد در هنگام انتخاب رنگ پرده، تلاش می‌کنند تا آن را با طرح و رنگ دیوارهای اتاق ست کنند. البته منظور از ست کردن این نیست که رنگ پرده دقیقا با رنگ دیوار یکی باشد؛ همین‌که رنگ طرح پرده بیشتر از دو درجه روشن‌تر یا تیره‌تر از رنگ دیوار نباشد، کفایت می‌کند.

روشن یا تیره بودن رنگ پرده

انتخاب رنگ‌های روشن یا تیره برای پرده به فضای اتاق و سلیقه شما بستگی دارد. رنگ‌های روشن موجب باز و دلباز به نظر رسیدن اتاق می‌شوند و گزینه مناسبی برای اتاق‌های کوچک هستند، با وجود این، توجه داشته باشید که این رنگ‌ها معمولا زودتر کثیف شده و نیاز به شستشوی مداوم دارند. از طرف دیگر رنگ‌های تیره علی‌رغم کوچک نشان دادن اتاق، جلوه‌ای شیک و لوکس به آن می‌بخشند. ضمن این‌که رنگ‌های تیره گرد و غبار و لک را دیرتر نشان می‌دهند.

در نهایت حتما در هنگام خرید در نظر داشته باشید که نصب پرده با رنگ‌های تیره برخلاف رنگ‌های روشن نور خورشید را از خود عبور نداده و موجب مسدود شدن نور طبیعی می‌شود؛ از این رو اگر استفاده از نور طبیعی در طول روز برایتان مهم است، رنگ روشن گزینه مناسب‌تری برای شما است.

انتخاب رنگ براساس کاربری اتاق

آخرین و مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب رنگ پرده، نوع کاربری اتاق است. رنگ پرده تاثیر قابل توجهی بر روی حال و هوای اتاق دارد؛ طبیعتا رنگ پرده اتاق کار نمی‌تواند با رنگ پرده اتاق کودک یکی باشد. راهنمای انتخاب رنگ پرده برای هریک از بخش‌های منزل در ادامه آمده است؛

انتخاب رنگ پرده پذیرایی

انتخاب رنگ پرده سالن پذیرایی بیش از هرچیز به تناژ رنگی دکوراسیون و سبک پرده بستگی دارد. رنگ‌های روشن معمولا فضای سالن پذیرایی را دلبازتر می‌کنند، با وجود این اگر به دنبال ایجاد یک فضای نقلی و صمیمی هستید، رنگ‌های تیره نیز می‌توانند گزینه بسیار خوبی باشند.

هماهنگی رنگ پرده سالن پذیرایی معمولا به شیوه‌های مختلفی از جمله ست کردن رنگ پرده با مبلمان منزل، هماهنگی بین طرح پرده و کوسن‌های مبل و غیره صورت می‌گیرد. با وجود این ست کردن لزوما به معنای یک‌رنگ بودن همه رنگ‌های موجود در دکوراسیون نیست و استفاده رنگ‌های مکمل مانند صورتی و طوسی نیز می‌توانند جلوه منحصر به فردی به فضای خانه ببخشد.

انتخاب رنگ پرده اتاق کودک

رنگ پرده اتاق کودک علاوه بر جنبه زیبایی و دکوراتیو، از نظر روانشناسی و تاثیر بر خلق و خوی نیز بسیار اهمیت دارد. در انتخاب رنگ پرده اتاق کودک، بهترین گزینه استفاده از رنگ‌های روشن و شاد است که موجب دلبازتر شدن فضای اتاق می‌شود؛ چرا که هرچه اتاق کودک شما دلبازتر باشد، خواب آرام‌تری خواهد داشت.

انتخاب رنگ پرده اتاق خواب

انتخاب رنگ پرده اتاق خواب معمولا با توجه به فرد ساکن در اتاق، سن و روحیات او انتخاب می‌شود. با وجود این، بهتر است رنگ پرده اتاق خواب از میان رنگ‌های خنثی انتخاب شود تا فضایی آرامش بخش را برای خواب افراد فراهم کند.

انتخاب رنگ پرده آشپزخانه

در انتخاب رنگ پرده آشپزخانه حتما توجه داشته باشید که به‌گونه‌ای باشد که با برخورد ذرات غذا سریع کثیف نشود. هماهنگی رنگ پرده با رنگ کابینت‌ها، دیوار و سایر لوازم آشپزخانه نیز اهمیت بسیاری دارد. بسیاری از افراد در ترکیب رنگ پرده و دکوراسیون آشپزخانه سعی می‌کنند از رنگ‌هایی مانند قرمز و نارنجی که موجب تحریک اشتها می‌شوند، استفاده کنند.

نصب انواع پرده با مجموعه هوم سرویز

هوم سرویز به عنوان یک مجموعه خدماتی معتبر و با سابقه، بیش از 400 نوع خدمت متنوع را برای مشتریان خود فراهم کرده است. با استفاده از سرویس نصب پرده هوم سرویز، می‌توانید از خدمات نصب پرده توسط نصاب پرده حرفه‌ای در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهره‌مند شوید.

برای بهره‌مندی از خدمات نصب پرده هوم سرویز، تنها کافی است با چند کلیک درخواست خود را به صورت رایگان در سامانه این مجموعه ثبت کرده و منتظر باشید تا متخصصین حرفه‌ای و همیاران هوم سرویز در منزل شما حضور پیدا کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : هوم سرویز
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز