رانا پلاس با جلوآمپر دیجیتال و موتور TU ۵ مهرماه به بازار می آید

یک مقام مسئول در بخش طراحی و تکوین محصول ایران خودرو از عرضه رانا پلاس جدید با جلوآمپر دییجتال، تزئینات داخلی و خارجی متفاوت و موتور TU ۵ دارای استاندارد یورو 5 در مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش کاماپرس، رانا خودرویی به یادگار مانده از دوره اول تحریم هاست که در سال 1390 به بازار آمد و اکنون جایگاه تثبیت شده ای در میان خودروهای داخلی دارد. خودروی رانا، سال ها بدون تغییر خاصی تولید می شد اما به زودی شاهد رانای جدید با برخی خصوصیات ظاهری متفاوت خواهیم بود.

سیدعلی قاضوی مدیر پروژه خودروی رانا پلاس در گروه صنعتی ایران خودرو در تشریح آخرین وضعیت این پروژه با اشاره به ظرفیت  تولید روزانه ۵۰ دستگاه و سالانه ۱۵ هزار دستگاه از این محصول ، اظهار کرد: پیش بینی ما این است که تا انتهای سالجاری ۱۳ هزار دستگاه از خودروی راناپلاس تولید می شود.

کنسول یکپارچه با طرح جدید

قاضوی تغییرات خودروی رانا پلاس در مقایسه با خودروی رانا معمولی را این گونه توضیح داد: اغلب تغییرات انجام شده در این خودرو در بخش تزیینات داخلی است. در این محصول، گرین (دانه بندی) روی داشبورد (طرح دو گرین) و پنل جلو داشبورد تغییر یافته و کنسول میانی خودرو به صورت یکپارچه با طرح جدید ارایه شده است.

آریاک سفر

ضمنا در راناپلاس، کلید‌های شیشه بالابر جلو و عقب جدید، کلید تنظیمات آیینه‌ها و آیینه برقی، مجموعه دسته دنده و دسته راهنما و دسته برف پاک کن نیز با طرح جدید است.

جلوآمپر دیجیتال

وی افزود: جلو آمپر راناپلاس به صورت دیجیتال طراحی شده است که قابلیت افزودن لوگوی سیستم‌های جدید مانند سیستم پایداری (ESC)، سیستم تنظیم باد تایر‌ها (TPMS) و سیستم فرمان برقی (ESP) و… را دارا است.

تقویت سیستم صوتی و بلندگوهای داخلی

قاضوی افزود: برای جلوگیری از ورود صدای موتور به داخل اتاق، در موتور عایق صداگیر نصب شده و موکت صندوق عقب و قالپاق رانا پلاس نیز دارای طرح جدید است. به علاوه در خودروی رانا پلاس سیستم صوتی و بلندگو‌های داخل خودرو تقویت شده و به آن توییتر افزوده شده است.

جلوپنجره جدید و طرح چراغ های به روز

این مقام مسئول در ایران خودرو، با بیان این که آیینه‌های این خودرو جدید، راهنمادار و هم رنگ بدنه است، اظهار کرد: قطعات تزییناتی بیرون خودرو، دستگیره‌ها و زه‌های جانبی هم‌رنگ بدنه (پک لوک) و جلوپنجره طرح جدید است که موجب زیبایی بیشتر در ظاهر خودرو می‌شود. ضمنا طرح چراغ‌ها نیز کاملا به روز بوده و صندلی‌ها با روکش جدید اسپرت به همراه ایزوفیکس است.

وی در پایان با اشاره به مشخصات فنی خودروی رانا پلاس اظهار کرد: موتور این محصول TU ۵ و استاندارد آلایندگی آن اروپا پنج است. این خودرو پنج دنده و دارای موتور ۱۶۰۰ با قدرت ۱۰۵ اسب بخار بوده و ترمز‌های جلو و عقب آن کاسه‌ای است.

اخبار مهم حوزه خودرو را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودرو
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

7 دیدگاه برای “رانا پلاس با جلوآمپر دیجیتال و موتور TU ۵ مهرماه به بازار می آید

  1. پارسا گفته:

    چه پیشرفتی شگرفی کردید. در خط آخر مقام مسئول گفته ترمز‌های جلو و عقب آن کاسه‌ای است. یعنی ترمز جلو هم کاسه ای شد!!!!!

  2. امیر گفته:

    سلام واقعا پدیده در نوع خودش ،قابل توجه شرکتهای خودرو سازی اروپا فیس لیفت یعنی این با یه چراغ روی راهنماو یه فریم جلو پنجره چه پولی از مردم میگیرن ولی بازم حق مردمه از ماست که برماست

  3. احسان گفته:

    واییییییییی، خدایا زودتر بیاد این خودرو، منتظر این محصول فوق العادم،خدایا ازت مچکرم واقعا چه محبتی کردی ما تو ایران به دنیا اومدیم، هیچ جای دنیا این همه امکانات نمی دن اونم با این قیمت ارزون،وای خدا من با نصف حقوق یک ماهم می تونم این ماشینو بخرم، وای دیگه تو ک…و…ن خودم جا نمیشم وای خدا ….

  4. حسين گفته:

    بنده خدا احتمالا مهمترين تغيير در خودرو و اصلي ترين آپشنِ اضافه شده به رانا پلاس رو فراموش كرده بگه: «اضافه شدن “دسته كليد” با رنگ بدنه خودرو»…

  5. ایرانی جانم فدای وطنم گفته:

    عجب آپشنهایی را اضافه کردند در این خودرو الانه که از اروپا بریزند و تقاضای خرید بدن. گنجیشک را رنگ میکنن و به جای بلبل جا میزنند. آخر اسمش یک پلاس اضافه میکنند و مبلغ هنگفتی روش میکشند و به مردم غالب میکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز