دلیل گرانی عجیب قیمت سکه و طلا چیست؟

لست سکند

قیمت طلا و سکه طی هفته گذشته باوجود کاهش قیت جهانی، روندی صعودی داشت. به گونه‌ای که گرم طلای ۱۸ عیار طی هفته گذشته با رشد ۰.۸ درصدی و سکه امامی با رشد ۴.۲ درصدی مواجه شد.

به گزارش کاماپرس، بازار طلا و سکه در حالی وارد دومین هفته بهمن‌ شد که روند افزایش قیمت‌ها، رشدی حدود ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان برای قیمت طلا و همچنین افزایش قیمت سکه را نشان می‌دهد..

در حال حاضر، هر قطعه سکه امامی نیز با قیمت ۳۲ میلیون و ۸۹۲ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار با قیمت ۲ میلیون و ۷۵۲ هزار تومان معامله می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این درحالیست که فروشندگان معتقدند بازار طلا و سکه به شدت در رکود قرار داشته و از ابتدای سال ریزشی شدیدی در خرید و فروش طلا و مصنوعات طلا شاهد بوده‌ایم.

راز آسمان پایتخت

به نقل از خبر آنلاین، نادر بذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر نیز درباره وضعیت هفته اخیر بازار سکه و طلا، عنوان می‌کند: طی هفته گذشته، اونس جهانی طلا افزایش قیمت را در بازارهای جهانی تجربه کرد، اما میانگین کاهش حدود ۸ دلاری قیمت طلا نیز در بازارهای جهانی مشاهده شد. آخرین نرخ ثبت شده برای هر اونس طلا نیز ٢٠٢١ دلار است.

وی با اشاره به کاهش ۸ دلاری اونس جهانی طلا، گفت: با این وجود، روند قیمت‌ها در بازار سکه و طلای داخلی صعودی بود.

به گفته وی، علت عمده این تغییر قیمت در بازارهای داخلی باوجود، کاهش قیمت‌های جهانی، نوسانات بازار ارز و افزایش نرخ ارز بوده است. همچنین بحران‌ها و اخبار سیاسی- اقتصادی منطقه نیز در این امر بی‌تاثیر نبوده است.

این کارشناس با بیان اینکه البته بازارهای داخلی به دور از هرگونه التهاب بوده و از افزایش تقاضا نیز خبری نبوده است، ادامه داد: بازار روال عادی خود را طی می‌کند.

به اعتقاد بذرافشان، عرضه و واگذاری شمش‌های طلای وارداتی نیز می‌تواند نقش مهمی در ثبات بازار و حتی کاهش قیمت‌ها ایفا کند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز