دلار 25 هزار تومانی و ریسک انتحاری دلالان برای گران نگه داشتن ارز

تور لحظه آخری-کاماپرس

بازگشت دلار به کانال 25 هزار تومان در معاملات ساعت های پایانی بازار روز یکشنبه را عده ای به تحرک شدید و ریسک انتحاری دلالان برای بالا نگه داشتن قیمت ارز و عده ای به انفعال بانک مرکزی نسبت می دهند.

به گزارش کاماپرس، در حالی که دلار طی روزهای اخیر روند نزولی در پیش گرفته و تا نیمه اول کانال 24 هزار تومان سقوط کرده بود در ساعت های پایانی معاملات روز گذشته – یکشنبه 18 آبان ماه 1399 – ورق برگشت و دلار به کانال 25 هزار تومان بازگشت. حتی در ساعت های شامگاهی زمزمه های افزایش قیمت و ورود دلار به کانال 26 هزار تومان نیز شنیده شد که با توجه به حجم اندک معاملات در این ساعات نمی توان این اخبار را مورد تایید قرار داد.

کارشناسان بازار ارز دو علت اصلی برای تحولات روز گذشته ذکر می کنند. یکی این که دلالان و معامله گران بزرگ ارزی و به اصطلاح نهنگ های بازار با ایجاد تقاضای کاذب تلاش می کنند با قبول ریسک سنگین قیمت‌دلار را حتی شده برای چند روز بالاتر ببرند و دست خود را از دلار تا حد امکان خالی کنند.
علت دیگر نیز از دیدگاه برخی کارشناسان همراهی نکردن بانک مرکزی با روند نزولی بازار است به نحوی که در روزهای اخیر نرخ ارز صرافی های بانکی دنباله رو بازار آزاد بوده و تلاش خاصی برای عرضه‌دلار و جهت دهی به بازار از سوی بازارساز دیده نشد.

آینده دلار چه می شود؟

اقتصاد نیوز در تحلیل افق پیش روی دلار نوشته است ؛ تحلیل گران فنی پیشتر عنوان کرده بودند تا زمانی که اسکناس آمریکایی زیر مرز 26 هزار تومانی قرار دارد، روند نزولی است. به نظر می رسد روز یک شنبه نوسان گیران به سوی این مرز حمله کردند و در صورتی که روز دوشنبه نتوانند از آن عبور کنند، باز هم دلار در راه نزول قرار خواهد گرفت.

راز آسمان پایتخت

عبور دلار از مرز 26 هزار تومانی، می تواند زمینه ساز صعود آن تا محدوده 27 هزار و 500 تومان شود. البته برخی از فعالان عنوان می کنند با پیروزی نامزد دموکرات، کاهش فشار حداکثری و احتمال بازگشت بایدن به برجام، خطر ریسک خرید دلار به مقصود سفته بازی وجود دارد. با این حال، هم چنان ممکن است عده ای از معامله گران به دنبال نوسان گیری از تغییرات بازار باشند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز